طراحی سالن پذیرایی کلاسیک

طراحی سالن پذیرایی مدرن و کلاسیک – طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

تزیینات داخلی, طراحی داخلی
5/5 - (1 امتیاز)

طراحی سالن پذیرایی مدرن و کلاسیک – طراحی اتاق نشیمن

طراحی سالن پذیرایی یکی از مهمترین بخش های طراحی دکوراسیون داخلی می باشد زیرا که یک محیط عمومی و در واقع ویترین یک خانه محسوب می گردد.

هرچقدر در طراحی اتاق نشیمن دقت و ظرافت بیشتری داشته باشیم ، مجموع دکوراسیون داخلی بیشتر به چشم خواهد آمد.

برای داشتن یک سالن پذیرایی خوب می توان ایده های متنوعی داشت اما اغلب طراحی هایی که برای سالن های پذیرایی یا اتاق نشمین انتخاب می کنند در قالب دو سبک دکوراسیون مدرن و دکوراسیون کلاسیک قرار خواهد گرفت که هرکدام اصول و چهارچوب مخصوص به خود را دارند.

طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی کار بسیار مهمی است چراکه پذیرایی اصلی ترین بخش یک خانه است . گرایش بیشمار مردم به سمت طراحی دکوراسیون مدرن را اصلا نمی توان کتمان کرد ولی هنوز هم طرفداران طراحی و تزیینات کلاسیک با تعصب پای اعتقادات خود ایستاده اند و به هیچ عنوان حاضر نیستند تن به مد و مدرنیته نمی دهند.

در این مطلب سعی شده است مختصری از هر سبک همراه نمونه طراحی اتاق نشمین برای هرکدام تشریح شود.

طراحی سالن پذیرایی کلاسیک

طراحی سالن پذیرایی کلاسیک

کشاندن پای طراحی دکوراسیون کلاسیک و سنتی به سالن پذیرایی و اتاق نشیمن از آن کارهایی است که دل شیر می خواهد چون این بخش خانه جنبه شخصی ندارد و میزبان میهمانان خانه نیز هست.

برای اینکه دکوراسیون اتاق نشیمن خود را به سمت یک دکوراسیون کلاسیک و سنتی متمایل کنید اول از همه پای رنگ های سرد مثل کرم و سفید و قهوه ای را به اتاق نشیمن باز کنید.

برای پرده ها ، کوسن ها یا روکش مبلمان ها از پارچه های طرحدار نقش و نگار استفاده کنید. برای تزیین اتاق از مجسمه های سنگی و گچی ، تابلو فرش یا تابلو های نقاشی و آیینه های تزیینی و یا آلات موسیقی مثل ویولن یا سه تار های قدیمی اصلا غفلت نکنید.

طراحی سالن پذیرایی کلاسیک

طراحی سالن پذیرایی کلاسیک

طراحی سالن پذیرایی کلاسیک

قرار دادن وسایل چوبی قدیمی رنگ و رو رفته از آن کارهایی است که شما را در رسیدن به یک دکوراسیون کلاسیک بشدت کمک میکند مثل میز جلو مبلی قدیمی که پایه ها و سطح رنگ و رو رفته یا یک صندوقچه و چمدان قدیمی که دیدن آن بیننده را به 40 سال قبل می برد. برای داشتن یک اتاق مستر لوکس اگر امکان تغییر گچبری اتاق را هم داشته باشید می توانید از گچبری های با طرح درشت گل و بلبل استفاده کنید تا بیش از پیش به طراحی سالن پذیرایی حال و هوای سنتی بدهید.

طراحی سالن پذیرایی کلاسیک

طراحی سالن پذیرایی کلاسیک

طراحی سالن پذیرایی کلاسیک

طراحی سالن پذیرایی مدرن

اما همیشه در مقابل تجمل گرایی که سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک دارد، دکوراسیون مدرن اعتقاد به کمینه گرایی ( دکوراسیون مینیمالیسم ) دارد، و سعی دارد بیشتر به استفاده بهینه از فضا و کاربرد لوازم توجه داشته باشد تا به زرق و برق ظاهری آنها.

ویژگی های سبک مدرن در طراحی سالن پذیرایی مدرن

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی به معنای استفاده از رنگ های خنثی نظیر بژ، سفید، خاکستری، مشکی و توناژهای مختلف رنگ قهوه ای است.

در کنار این رنگ ها میشود از رنگ های شاد و گرم به مقدار خیلی کم استفاده کرد اما این کار واجب و ضروری هم نیست.

طراحی سالن پذیرایی مدرن

طراحی سالن پذیرایی مدرن

اتاق نشیمن در سبک مدرن میتواند یک فضای خنثی، تک رنگ و به دور از هر گونه تزئینات بلااستفاده باشد که دارای خطوطی صاف و زاویه های زیباست. در این سبک معمولا از بافت های مختلف مانند سنگ، بتن، کاشی، فلز و پارچه های مختلف استفاده میشود.

نورپردازی در طراحی سالن پذیرایی مدرن

پنجره های بزرگ و عریض، درهای شیشه ای و کشویی و پاسیوها از مهمترین منابع تامین روشنایی و نور طبیعی در یک سالن پذیرایی هستند.

معمولا سعی میشود در سبک مدرن برای طراحی سالن پذیرایی از پوشش خاصی برای پنجره ها استفاده نشود. یا حداقل پرده ها ساده ترین شکل ممکن رو داشته باشند، پارچه های دارای رنگ های روشن، ساده و بدون طرح که دارای مدل های پیچیده و تزئینات اضافی نباشد.

در کنار اینها از لوازم روشنایی از قبیل لامپ ها و لوسترها هم استفاده میشود که خودشان یک اثر زیبای هنری محسوب میشوند و دارای زیبایی، سادگی و ظرافت خاص خودشون هستند.

طراحی سالن پذیرایی مدرن

طراحی سالن پذیرایی مدرن

طراحی سالن پذیرایی مدرن

طراحی سالن پذیرایی مدرن

کنتراست رنگ ها به کمک مبلمان در طراحی سالن پذیرایی مدرن
برای جذابیت بیشتر فضا و تاکید بر رنگ ها در سبک مدرن بهتره که از خاصیت کنتراست رنگ ها بهره ی کافی رو ببریم. استفاده از رنگ های سیاه و سفید یا خاکستری و سفید در کنار هم بهترین روش برای طراحی سالن پذیرایی مدرن می باشد. مبلملان های تیره و تاریک، ایجاد یک دیوار تیره با تزئین شومینه یا قرار دادن مبلمانی با رنگ کاملا روشن و سفید در زمینه ای از رنگ های تیره بهترین روش برای نمایش کنتراست در سبک مدرن می باشد.

طراحی سالن پذیرایی مدرن

طراحی سالن پذیرایی مدرن

طراحی سالن پذیرایی مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.