نمونه کار گچبری دستی

قیمت گچبری دستی و پیش ساخته – لیست قیمت گچکاری – گروه طراحی و معماری یاشیل

تزیینات داخلی
4.8/5 - (110 امتیاز)

قیمت گچبری – قیمت گچکاری

در این مقاله قصد داریم در مورد تاریخچه گچ بری و قیمت گچبری دستی کمی صحبت نماییم.

استفاده از گچ و تاریخچه گچ کاری در ایران سابقه طولانی دارد و در پوشش قوسی کانال ها در قسمتی از بناهای تخت جمشید از دوره هخامنشی می توان کاربرد گچ رو مشاهد کرد. ملات گچ در دوره ساسانیان در ساختن اسلکت بناها وهمچنین جهت نماسازی استفاده  فراوان داشته است.

به جرات می توان گفت که یکی از پدیده های هنری در معماری بی همتای ایران هنر گچ بری است که در کاوش های باستان شناسی نمونه ها و نشانه هایی از رواج این هنر در دوران حکومت ساسانی به دست آمده است .

یکی از مصارف ویژه و پر کاربرد گچ ، اندود کردن دیوارها و استفاده از در تزیین و زیبا سازی سطوح داخلی ساختمانها است و هنر گچ بری این آراستگی را به حد کمال و دلنوازی می رساند.

اگر نگاهی به تاریخچه استفاده ازگچ و گچبری بندازیم ، می توان آثار گچبری را در دوره های مختلف تاریخ ایران مشاهده کرد بعنوان مثال در دوره ایلخانی به بقعه بایزید بسطامی در بسطام  – در دوره تیموری به بقعه شیخ احمد جامی در تربت جام – در دوره سلجوقی به مسجد علویان در همدان – در دوره صفویه به کاخ عالی قاپو در اصفهان – در دوره زندیه به عمارت کلاه فرنگی در شیراز و در دوره قاجار به کاخ گلستان در تهران می توان اشاره نمود.

تاریخچه استفاده از گچ در جهان به سالها پیش باز می گردد. آثار گچکاری بجای مانده از گچ مربوط به ۹۰۰۰ سال قبل می باشد که در آناتولی و کشور سوریه کشف شده اند.

تاریخچه گچبری

همچنین می دانیم که ۵۰۰۰ سال قبل مصری ها سنگ گچ را در هوای آزاد در درون آتش می سوزاندند و سپس آنرا می کوبیدند و تبدیل به پودر می کردند و در نهایت این پودر را با آب ترکیب می کردند و دیواره های کاخ ها و معابد خود را با گچ می پوشاندند . بعضی از نمونه های اولیه استفاده از گچ در اهرام مصر کشف شده اند. ضمن اینکه یونانی ها از گچ بصورت خاص ( گچ  سلنیوم  که  شفاف  می باشد )  بعنوان پنجره معابدشان استفاده می کردند. رومی های باستان با بهره گیری از گچ از هزاران مجسمه یونانی کپی  برداری کرده اند.

گچبری دستی – گچبری پیش ساخته

با توجه به استفاده روزافزون گچبری در تزیینات داخلی ساختمان های لوکس ، این هنر گچبری به یکی از آیتم های بسیار مهم در تزیینات ساختمان تبدیل شده است. بطوریکه در اکثر ساختمان هایی که طراحی داخلی خود را سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک و یک طراحی داخلی لوکس انتخاب کرده اند، گچبری سقف و ابزار های گچبری شده از شاخصه های ان ساختمان بشمار می آید.

گچبری دستی و تراش دادن ملات گچ با سلیقه و ذوق هنری روز به روز محبوبیت بیشتری در بین هنر دوستان پیدا کرده است و علیرغم هزینه ای که در مقایسه با طرح های ساده دارد، ( قیمت گچ بری بسیار بالاتر ست ) اما همچنان حرف اول را در مقایسه با نمونه های مشابه ( کناف و گچبری پیش ساخته ) می زند.

اما با توجه به اینکه گچبری دستی باید با دقت و ظرافت اجرا گردد، به تبع آن زمان اجرای این هنر و همچنین قیمت گچبری زیاد خواهد بود. بنابراین با توجه به این مساله و همچنین به موازات پیشرفت تکنولوژی از قالب های پیش ساخته برای تولید انبوه انواع طرح ها و نقش های گچبری پیش ساخته استفاده می شود. که سرعت اجرای کار گچبری را چندین برابر خواهد کرد و همین سرعت اجرای بالا هزینه ها و قیمت گچبری را نیز پایین خواهد آورد.

قیمت گچبری دستی – قیمت گچبری پیش ساخته

قیمت گچبری دستی در مقایسه با قیمت گچبری پیش ساخته به مراتب بالاتر خواهد بود. مهمترین دلیل اینکار هم هنری بودن اینکار است. برای گچبری دستی بایستی این هنر با دقت و ظرافت هرچه تمام اجرا گردد. در نتیجه زمان انجام اینکار چند برابر بکار گیری گچبری پیش ساخته خواهد بود.

گچبری های پیش ساخته رو در متریال های گچی و پلی اورتان می توان از بازار خریداری کرد. ولی بایستی از طرح های از پیش طراحی شده استفاده کرد و اعمال سلیقه تا حدود زیادی غیر ممکن خواهد بود.

تعیین قیمت گچبری

تعیین قیمت گچبری خیلی راحت نیست زیرا که : همانگونه که گفته شد، گچبری یک هنر است و تعیین قیمت یک کار هنری تا حدود زیادی متاثر از هنرمند و مجری کار است.

بهترین روش برای تعیین دقیق قیمت گچبری بازدید از پروژه توسط کارشناسان گچبر و دریافت سلیقه ها و ایده های کارفرما و توافق بر آنچه که قرار هست اجرا گردد می باشد. در این حالت کلیات کارهایی که قرار هست اجرا گردد مشخص می گردد و همچنین کارفرما می تواند با توجه به پیشنهاداتی که کارشناس ارائه می دهد تغییری در ایده های خود داشته باشد که بعد از اجرا متغایر با کاربرد و سلیقه نباشد.

با توجه به اینکه گچبر در این روش دقیقا می داند که کارفرما چه کاری را مد نظر دارد و به فضایی که قرار است گچبری گردد ( متراژ کار ، سختی کار ، جزییات کار ) اشراف دارد خیلی دقیق می تواند قیمت دهد.

هنر گچبری هنر و سلیقه خود را دارد و دقت و ظرافت گچبر ها باهم فرق دارد. بنابراین ممکن است قیمتی که یک گچبر برای یک پروژه ارائه می دهد با گچبر دیگر متفاوت باشد. بنابراین:

پیشنهاد می کنیم : برای اطمینان خاطر در مورد کیفیت کار گچبری حتما قبل از عقد قرارداد نمونه کارهای اجرا شده را مشاهده نمایید.

نمونه کار گچبری و گچکاری

یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین آیتم در عقد قرارداد گچبری و مقایسه قیمت های گچبری استعلام شده ، نمونه کار گچبری و گچکاری هست.

برای اینکه یک قرارداد موفق گچبری و یا گچکاری داشته باشیم بهتر از نمونه کارهای گروه گچبری خود بازدید داشته باشیم تا با خیالی راحت پروژه را محول نماییم.

لیست قیمت گچکاری

قبل از آیتم گچبری باید سط زیرین کار آماده شود و ناهمواری ها و مجو هایی که در سطح سقف و دیوار موجود می باشد با گچ و خاک و گچ رویه برطرف شود.

هر ساله از طرف اتحادیه گچبری قیمتی بعنوان عرف کارهای قیمت گچبری و گچکاری تعیین می گردد. و با کمی اعمال سلیقه از طرف گچکار ها بعنوان عرف کار گچکاری تعیین می گردد.

قیمت گچ کاری می تواند تحت تاثیر عوامل زیر باشد.

  • متراژ کار
  • موقعیت پروژه
  • نوع گچ کاری
  • ارتفاع پروژه
  • هموار و ناهموار بودن سط زیرین

در ادامه متوسط لیست قیمت گچکاری که عرف بازار کار می باشد ارائه می گردد.

همه خدمات گروه یاشیل با ضمانت اجرا می گردد

ردیفشرح خدماتمتوسط قیمتمقیاس
1گچ و خاک به همراه گچ رویه18000 الی 250000 تومانمترمربع
2گچ و خاک به همراه موج گیری و زیرسازی8000 الی 15000 تومانمترمربع
3گچ رویه ( اجرای مرحله نهایی گچ کاری )10000 الی 15000 تومانمترمربع
4اجرای کتیبه روی سقف و دیوار9000 الی 12000 تومانمترطول
5نور مخفی100000 الی 120000 تومانمترطول
6ابزار گلویی150000 الی 180000 تومانمترطول
7گچبریبرای تعیین قیمت گچبری تماس بگیرید
لیست قیمت گچکاری و گچبری
اینستاگرام یاشیل

نمونه کارهای ما را در پیج اینستاگرام دنبال کنید


13 دیدگاه. Leave new

  • سینا
    2022-10-25 14:21

    سلام
    فکر میکنم قیمت هاتون قدیمی هست و نیاز به بروزرسانی داره

    پاسخ
  • ناشناس
    2020-11-20 22:31

    سلام گچبری پیش ساخته برای دور دیوار اتاق متری چند می شه

    پاسخ
  • مظفری
    2019-10-23 11:28

    سلام
    اگه کار پتینه رو گچبری ، ورق طلا نیاز شد بنده در خدمت هستم. تهران و شهرستان
    مظفری : 09365692953

    پاسخ
  • شهروز نیکنام
    2019-10-07 22:42

    سلام. ممنون از سایت خوبتون
    قیمت گچبری ابزار بصورت حدودی چقدر درمیاد. اگر یه سقف حدود 120 متری رو بخواهیم دورتادور گچبری دستی کار کنیم حدوداً چقدر هزینه داره؟ و همینطور چقدر زمان لازم داره؟

    پاسخ
    • سلام. ممنون از اینکه سایت یاشیل رو انتخاب کردید
      گچبری مدل های مختلفی داره و معمولا بصورت مترطول حساب میشه
      ولی بطور متوسط هر مترطول ( سه ردیف گچبری ) حدودا 350 هزار تومان خواهد بود

      پاسخ
      • محمود خجسته
        2019-12-24 23:17

        سلام
        فکر نمی کنید قیمت ها تا حدودی بالاست؟

        پاسخ
        • عرض سلام و آرزوی اوقاتی خوش
          همانطور که عرض کردم گچبری مدل های مختلفی داره که با توجه به ظرافت کارها و زمانی که صرف انجام آن میشه قیمت گچبری ها تعیین میشه. مثلا ممکنه یک ابزار گچبری قیمتی معادل 120 هزار تومان برای هر متر طول داشته باشه و گچبری دیگه ای 300 هزار تومان.
          قیمت دقیق بعد از تعیین نوع گچبری که مد نظر هست ، مشخص میشه

          پاسخ
  • حسن رضایی
    2019-07-18 00:51

    سلام گچ کار ساختمان وگچبری پذیروفته می شود منون از سایت شما۰۹۱۵۹۲۸۷۵۰۷

    پاسخ
    • سلام. ممنون از اینکه سایت یاشیل رو برای بازدید انتخاب کردید. اگر در پروژه های آتی به گچ کار نیاز داشتیم خدمتتون اعلام میکنم

      پاسخ
  • مرجان دلارام
    2019-03-07 07:19

    سلام
    گچ بری دستی و گچ بری پیش ساخته بعد از اجرا و نقاشی شدن چه فرقی باهم دارن که اختلاف قیمتشون اینقدر بالاست؟

    پاسخ
    • سلام. ممنون از اینکه سایت یاشیل رو انتخاب کردید
      اولاً کار دستی و هنری زمانبر خواهد بود و به ظرافت بیشتری نیاز دارد
      در ثانی ؛ معمولاً افرادی از گچبری برای ساختمان استفاده می کنند که به هنر ارزش میدن و بین هنر دست و ماشین تفاوت قائل میشن.
      و در آخر اینکه برای انتخاب گچ بری دستی محدودیتی در طرح ندارید و هر طرح و نقشی که دوست داشته باشید به گچ بر سفارش میدید ولی گچ بری پیش ساخته در چند طرح پر مصرف ساخته میشه.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up