گچبری مدرن یا کلاسیک

گچبری مدرن یا کلاسیک – گروه یاشیل

تزیینات داخلی
4.5/5 - (11 امتیاز)

گچبری مدرن یا گچبری کلاسیک یکی از آیتم های پرکاربرد در طراحی داخلی خانه های شیک به شمار می آید.

امروزه کمتر خانه هایی می توان پیدا کرد که بصورت کلاسیک طراحی شده باشد ولی آثاری از هنر گچبری در آن نباشد.

اما آیا گچبری ها مختص خانه های سبک کلاسیک می باشد ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با توجه به اینکه گچبری یک هنر محسوب می گردد و نمی توان هنر را محدود کرد. لذا سبک و سیاق های گچبری نیز با توجه به سلیقه ها متفاوت می باشد.

گچبری های مدرن یکی از هنر های نو ظهور در عرصه دکوراسیون داخلی محسوب می گردد که می توان از آن در خانه های سبک مدرن نیز استفاده کرد.

برای اینکه بدانید گچبری مدرن یا کلاسیک کدامیک مناسب دکوراسیون شما می باشد بهتر است نمونه های زیر را مشاهده نمایید.

گچبری کلاسیک :

گچبری کلاسیک از قدیمی ترین سبک هایی هست که در دکوراسیون خانه ها از آن استفاده می شود. ایجاد ابزار هایی در روی سطوح سقف و یا قاب بندی های مجلل در روی دیوار در تکنیک های متنوع از معمول ترین گچبری های کلاسیک محسوب می گردد.

گچبری مدرن یا کلاسیک
گچبری کلاسیک – گروه یاشیل

باید توجه داشته باشید که گچبری های کلاسیک خود به سه روش قابل اجرا می باشد که هر کدام مزایا و معایبی می تواند داشته باشد.

گچبری دستی ( گچبری سنتی ) :

گچبری دستی قدیمی ترین سبک گچبری می باشد که در آن گچبر با ذوق هنری که دارد شروع به تراشید خمیر گچ در روی سطح دیوار و یا سقف بصورت دستی می کند. با توجه به اینکه این کار هنری محسوب می گردد، غالبا طرفداران بیشتری دارد ولی به جهت زمانبر بودن هزینه بالایی نیز دارد.

گچبری مدرن یا کلاسیک
گچبری کلاسیک – گروه یاشیل

گچبری قالب گیری :

در این سبک گچبری ، استاد گچبری برای قسمت هایی که به تعداد زیاد از یک مدل گچبری نیاز هست، قالب ( معمولا از جنس رزین ) تهیه می کند و نمونه ها رو بصورت قالب گیری تهیه می کند. ( ملات گچ رو بصورت کاملا رقیق در داخل قالب می ریزند تا بصورت کامل شکل قالب را به خود بگیرد )

گچبری پیش ساخته :

نوع دیگر از گچبری ها که به نسبت دو مورد قبلی هزینه کمتری دارد، گچبری پیش ساخته می باشد که بصورت صنعتی و در الگو های متنوع توسط دستگاه تولید می گردد و فقط باید برای استفاده از آن ، نوع دلخواه خود را سفارش بدهید و بعد با چسب و منگه بر روی سطح بچسبانید.

گچبری پیشساخته با توجه به اجرای سریع و صرفه جویی در زمان هزینه خیلی پایین تری نسبت به موارد قبلی دارد.

گچبری هایی که توسط گروه گچبری یاشیل به اجرا گذاشته می شود تماما از نوع گچبری دستی یا همان گچبری سنتی می باشد در گالری زیر چند نمونه از این کارها را می توانید مشاهده نمایید.

گچبری مدرن :

اما همانطور که در بالا نیز اشاره شد، نوع دیگری از گچبری ها هستند که به گچبری مدرن شهرت دارند و معمولا در این سبک با استفاده از متریال گچ ، طرح های برجسته روی که غالبا شاخ و برگ گل و گیاه ، پرندگان و یا حتی آناتومی بدن انسان ایجاد می کنند.

گچبری مدرن یا کلاسیک
گچبری مدرن – گروه یاشیل

این نوع گچبری ها بسیار کار هنری محسوب می گردد . زیرا که گچبر علاوه بر کارکرد صحیح با گچ بایستی به حجم سازی نیز تسلط داشته باشد و ممکن است الگوی خاصی برای پیروی نداشته باشد و برای هر پروژه ای خلاقیت جدیدی بکار بگیرد.

در گالری زیر می توانید نمونه کار های گچبری مدرن را مشاهده نمایید.

ما در گروه طراحی و معماری یاشیل مفتخریم با داشتن اساتید گچبری نامی کشور در زمینه اجرای انواع سبک های گچبری مدرن یا کلاسیک با بهترین کیفیت و در تمام نقاط کشور در خدمت شما باشیم.

همچنین برای اینکه بتوانید راحتر انتخاب کنید که گچبری مدرن یا کلاسیک کدامیک می تواند برای دکوراسیون شما مناسب باشد، و یا برآورد تقریبی هر کدام از این سبک با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اینستاگرام یاشیل

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از مجموعه یاشیل به پیج اینستاگرام ما ملحق شوید

2 دیدگاه. Leave new

  • فاطمه آل هاشم
    2022-09-27 11:35

    هر کدوم زیبایی خودش رو داره و بستگی به سبک طراحی داخلی داره. موفق باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up