سقف کاذب کناف

مدل های جدید و جذاب سقف کاذب کناف برای طراحی سقف سالن و اتاق

تزیینات داخلی, طراحی داخلی
5/5 - (1 امتیاز)

مدل های جدید و جذاب سقف کاذب کناف برای طراحی سقف سالن و اتاق

تاریخچه سقف کاذب کناف:

ابتدا بهتر است قبل از توضیح در مورد مدل های سقف کناف به معرفی تاریخچه تولید کننده اصلی این محصول بپردازیم. کناف یک شرکت بزرگ آلمانی در زمینه تولید مصالح ساختمانی و سیستم های ساخت و ساز است که در سال ۱۹۳۲ توسط برادارن کناف تاسیس شد و با پیشرفت روز افزون در محصولات تولیدی اش، این شرکت هم اکنون بیش از ۱۵۰ کارخانه در ۳۷ کشور جهان دارد و حدود ۱۸ هزار نفر نیروی کار در سطح بین المللی در این شرکت مشغول کار هستند. شرکت کناف ایران تنها شاخه تولیدی کناف در ایران است که با ظرفیت تولید بالای بیست و دومیلیون متر مربع در سال در کشور بی رقیب است. سقف های کناف یکی از مهم ترین تولیدات این شرکت است.

انتخاب سقف کاذب کناف مناسب:

اما در انتخاب سقف کناف و بطور کلی سقف کاذب باید به چند عامل توجه کرد. دقت در انتخاب نوع و طرح پوشش سقف و همچنین تناسب آن با نیاز کاربری، تاثیر بسزایی در ایجاد نمای داخلی مناسب در ساختمان دارد. لذا امروزه ترکیبی از روش های سنتی نظیر گچ بری، رابیتس اندود و … در کنار روشهای نوین اجرای سقف کاذب کناف مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. علاوه بر این مزایای استفاده از انواع سقف کناف در ایجاد عایق های صوتی، حرارتی و برودتی موجب شده استفاده از این محصولات به امری عادی در صنعت نوین ساختمان مبدل گردد.

سقف های کاذب یکپارچه کناف ساختار سبکی هستند که به واسطه تولید صنعتی، دارای مشخصات فنی استاندارد بوده و جایگزین مناسبی برای سقف های کاذب غیر استاندارد ساخته شده با رابیتس و پیچ می باشند. این ساختار شامل زیرسازی سبک فولادی معلق ساخته شده با مقاطع L، C و U بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا دولایه به وسیله پیچ مخصوص بروی آنها نصب می شود. درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و بدین ترتیب سطحی یکپارچه و بدون درز حاصل می شود. سطح بدست آمده قابلیت اجرای رنگ و پوشش های دیگر را خواهد داشت. فضای خالی پشت سقف کناف امکان استفاده از عایق های صوتی و حرارتی را فراهم می آورد که همین عوامل باعث افزایش محبوبیت سقف های کاذب کناف در بین عموم شده است.

همواره به سقف باید بعنوان یک عنصر مهم در دکوراسیون هر خانه ای یاد شود، سقف مصالح اصلی ساختمان را می پوشاند و به اتاق جلوه ای دنج تر می دهد. بسیاری از اتاق ها سقفی ساده و بدون هیچگونه تزیین دارند نهایت تزیین این سقف ها گچبری های حاشیه سقف است.

اما تعدادی هم از تزیینات پیچده مانند سقف کاذب کناف و پی وی سی استفاده می کنند که در طرح ها و شکل های بسیار متنوعی تولید می شوند. سبک های مدرن از طرح هایی با خطوط صاف و گوشه دار مانند مستطیل استفاده می کنند در حالی که مدل های کلاسیک همراه با اشکال انحنی دار مانند دایره و تزیینات بیشتر هستند.

همه ما بروی انتخاب مبلمان، لوازم دکوری و کاربردی، نوع کفپوش و رنگ دیوارهای خانه وسواس زیادی داریم اما اگر همین وسواس را در مورد سقف نیز می داشتیم شرایط بسیار عالی می شد.

مدل کناف سقف یکی از ایده های مطمئن و بسیار زیبا برای تزیین این قسمت مهم از خانه است که اغلب توسط بسیاری از خانه دارها نادیده گرفته می شود. اگر توجه بیشتری به سقف خانه داشته باشید حتی به وسایل تزیینی دیگر برای دکوراسیون داخلی کمتر نیاز پیدا خواهید کرد.

در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است می خواهیم به معرفی طرح های جدید و جذاب سقف کاذب کناف بپردازیم.

قبل از انتخاب و اجرای مدل کناف سقف نکاتی وجود دارد که دانستن آنها می تواند به نتیجه ای بهتر می انجامد. اولین چیز مشخص کردن فضایی است که می خواهید سقفش را تزیین کنید، طرح کناف برای هر اتاقی فرق می کند، مثلا طرحی که مناسب اتاق خواب است بدرد حمام، اتاق نشیمن و سایر اتاق های خانه نمی خورد.

بیشتر مواقع اتاق هایی مانند نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب و در موارد کمی هم آشپزخانه توسط کناف سقف تزیین می شوند همچنین طرح هایی که در این مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد اغلب پیچیده تر است.

 

مورد دوم توجه به نوع سبکی است که در دکوراسیون منزلتان وجود دارد. برای مثال در طراحی داخلی مدرن بهتر است از کناف هایی با خطوط صاف و گوشه دار مانند مربع و مستطیل بهمراه چراغ های ال ایی دی توکار ایده بسیار مناسبی است. این شکل می تواند هم در مرکز یا در کنارهای سقف قرار بگیرد. برای طرح های کلاسیک کناف های دایروی و گرد بهمراه لوستری کریستالی و پر زرق و برق در مرکز کاملا در خور خانه های کلاسیک و فاخر است. این کار خصوصا در قسمت پذیرایی بسیار خواب جواب می دهد.

ارتفاع سقف عامل مهم دیگری است که باید قبل از خرید و اجرای مدل کناف سقف بررسی شود. اگر سقف کوتاهی دارید دیگر نمی توانید از سقف کاذب استفاده کنید در عوض بهتر است سقف را با رنگ های روشن تزیین کنید با این کار نتیجه بسیار بهتر و زیباتری نسبت به سقف کاذب کناف می گیرید.

اگر سقف متوسط دارید در اینصورت شرایط برای استفاده از سقف کناف آماده است اما برای سقف های خیلی بلند نیز باید از آپشن های دیگری استفاده کنید.

یکی از ایده های جذاب در مدل سقف کناف استفاده از شکل های گوناگون چند طبقه با رنگ های متفاوت است. همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید می توانید حتی سبک های گوناگون را با یکدیگر ترکیب کرده و سقفی کاملا امروزی طراحی کنید.

برای مثال در کنار طرح های مستطیلی که معرف سبک مدرن هستند می توانید از طرح های گرد و دایره ای استفاده کنید. با این کار ظاهری لطیف و خواستنی به سقف منزل خود داده اید. البته این کار بودجه بیشتری می طلبد اگر مشکلی از این بابت ندارید خوب است طرح های دیگر ار امتحان کنید.

رنگ و نورپردازی سقف را باید بر اساس رنگ هایی که در خانه وجود دارند انتخاب کنید. در طراحی سقف کاذب کناف رنگ سقف بسیار مهم است زیرا بروی ظاهر کلی دکوراسیون داخلی تاثیر می گذارد.

برای سقف اتاق های بزرگ بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید تا فضایی دنج و گرم در اتاق ایجاد شود. برای اتاق های کوچک هم طبیعتا رنگ های روشن مناسب است زیرا فضا را بزرگ تر نشان می دهد. اما بطور کلی تا جایی که دکوراسیون داخلی خانه اجازه می دهد دستتان برای انتخاب رنگ سقف کاملا باز است و می توانید آزاداته به انتخاب رنگ مورد علاقه خود بپردازید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.