دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک (بخش اول)

طراحی داخلی
5/5 - (1 امتیاز)

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک ، با توجه به روند صعودی افزایش جمعیت در ایران ، و کاهش فضای خانه های مسکونی ، اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. بیشتر خانه ها و آپارتمان های مسکونی، فضای کوچکی دارند. بنابراین این نیاز وجود دارد که این خانه های را به گونه ای طراحی نمود ؛ که حداکثر فضا را در اختیار داشته باشیم. بدین منظور باید به دنبال راه حل های غیر متعارف برای دکوراسیون داخلی این خانه ها بود. در ادامه یک لیست از ایده های خلاقانه ی  طراحی دکوراسیون آپارتمان های کوچک، ارائه شده است. می توان از این خانه ها ایده گرفت؛ و در طراحی داخلی از آن ها استفاده کرد.

ساخت یک خانه ی کوچک با فضای کاملا کاربردی و پذیرایی کردن از مهمان در چنین فضای محدودی یک چالش بزرگ است. که به داشتن خلاقیت و تفکری خارج از شیوه های متعارف جامعه نیاز دارد. در ادامه میتوانید ببینید که طراحان حرفه ای و معماران مشهور، چه راهکارهایی برای این چالش بزرگ دارند . شما نیز می توانید هنگام طراحی آپارتمان خود از این ایده ها و رویکردهای غیر متعارف استفاده کنید و یک روش عالی برای درک اینکه چگونه می توان موفق به استفاده ی بیشتر از هر اینچ فضای آپارتمان شد؛ تا در نهایت یک خانه ی کوچک و مدرن داشته باشید.


همچنین بخوانید:

طراحی داخلی چیست و چه تفاوتی با معماری داخلی و دکوراسیون داخلی دارد؟


1.ایجاد یک واحد ویژه برای خواب و استفاده از حجم آن برای کمد یا انباری وسایل ، در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

 

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

یکی از چالش هایی که در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک وجود دارد؛ کمبود فضا برای وسایل است. در اینجا یک راه حل خلاقانه توسط Batiik Studio  ارائه شده که در این روش یک تخت خواب با ارتفاع بلند است که زیر پله های آن فضای لازم برای کمد و انباری وجود دارد ؛ و همچنین پنل های کشویی که فضای کل زیر تختخواب را شامل می شود. که یک فضای خالی بسیار مناسب را مهیا می کند. در این مورد معمولا از رنگهای تیره استفاده می شود.

2.تمایز رنگ : سطح دوم را با رنگی متفاوت ایجاد کنید.

طراحی داخلی

 

در این روش همان طور که در شکل می بینید؛ تختخواب در بالا قرار گرفته است و رنگ کل محدوده ای که تختخواب در آن قرار دارد با رنگ محدوده ی پایین متفاوت است. که این موضوع این احساس را از لحاظ بصری ایجاد می کند ؛ که محدوده ی تختخواب یک محدوده کاملا مجزا و متفاوت است.

ترکیب طراحی این آپارتمان در لهستان براساس مفهموم دوگانگی فضا است. دیوارهای سبز که قسمت اتاق خواب را از بقیه ی طراحی داخلی جدا کرده است؛ یک رویکرد منحصر به فرد هنری است، که تاثیر بصری تقریبا عرفانی دارد.


همچنین بخوانید:

دکوراسیون داخلی و قانون های مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی شیک


3.تختخواب را در ارتفاع قرار دهید و از فضای زیر آن استفاده کنید.

طراحی داخلی

این پروژه یک راه حل نو و خلاقانه برای مشکلات فضا ارائه می دهد. این روش شامل یک سکوی تختخواب با ارتفاع زیاد که دارای خطوط مشخص و زیاد زیر آن ، است. در قسمت زیر تختخواب یک فضای دنج قرار دارد. که با یک تخته سفید بزرگ ، میز اتاق دار ، میز رایانه ای ایستاده ، کشوهای مخفی برای قرار دادن وسایل در آن و تختخواب اضافی برای مهمان ، تکمیل شده است.

4.برای جدا کردن فضاها و انعطاف پذیری دکوراسیون از هم، از دیوارهای شیشه ای تاشو استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

این ترکیب فضایی جالب توسط تاتیانا بابیلاوا در پروژه مرمت یک ساختمان کوچک انجام گرفته است. این طراحی زیبا از طریق تضاد های پویا در پالت مواد و ترکیب بافت و رنگ ایجاد شده است. ظرافت های زیبا در استفاده از فلزهای مشکی رنگ برای درهای شیشه ای تاشو ، باعث ایجاد انعطاف پذیری در طراحی داخلی آپارتمان های کوچک شده است. تناوب استفاده از سطوح صاف سبز رنگ، کف سیمانی، جزئیات فلزی مشکی و مبلمان های مد روز و راحتی، یک راه حل جذاب و غنی برای فضاهای محدود است.

5.راه پله ی کشویی: عناصر متحرک که در صورت لزوم می توانند مخفی یا مخلوط شوند.

طراحی داخلی

به طور متوسط از محدوده ی خواب در روز فقط یک بار استفاده می شود، بنابراین استفاده از راه پله ای که در تورفتگی دیوار جا داده شده است یک راه حل هوشمندانه برای طراحی داخلی ، است.

6.دیوار متحرک در ترکیب با تختخواب تاشو، در طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک یا طراحی داخلی

این روش یک راه حل پیشرفته برای خانه های شهری مدرن ارائه می کند. در این روش، داخل دیوار متحرک (که روی آن یک تلویزیون متحرک 180 درجه نصب شده است که برای کسی که از تختخواب یا از مبل استفاده می کند قابل استفاده است و قابلیت چرخش دارد.) کمد مخفی و انباری قرار داده شده است و وقتی به طور کامل باز می شود، فضای مناسب برای یک تختخواب دو نفره ایجاد می شود.

7.از فضای پشت مبل استفاده کنید.

طراحی داخلی خانه های کوچک

 

طراحی هنری و جدید این آپارتمان کوچک، یک فضای راحتی برای زندگی را فراهم می کند. نورپردازی، جاهای نشیمن و تو رفتگی های مربوط به کولر، فضایی آرام را برای استراحت فراهم می کند. استفاده غیر معمول از فضا، با هدف افزایش کارایی فضای پشت مبل ، یک راه حل شگفت انگیز و خلاقانه است.

8.از استفاده از رنگ های تیره نترسید.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک یا طراحی داخلی

برای برخی موارد ممکن است بحث برانگیز باشد- اما در مورد این مثال صدق می کند- استفاده از رنگهای تیره و خاکستری باعث کوچکتر به نظر رسیدن فضاهای کوچک نمی شود. بلکه بر عکس، باعث پویا و پر زرق و برق تر شدن آن می شود. طراح از سطوح با خاصیت بازتابی ، رنگ های تیره و فلزهای درخشان ، برای ایجاد تصویر بصری چشم گیر و پیچیده استفاده کرده است. طراحی فضای اتاق نشیمن به صورت عمود به جای افقی، استفاده از رنگ سفید در کف و دیوارها کاملا هوشمندانه و جذاب است.


همچنین بخوانید:

دکوراسیون رنگی – دکوراسیون داخلی خانه با رنگ های شاد


9.صرفه جویی در فضا، با یک اتاق خواب معلق، در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

طراحی داخلی خانه های کوچک

این ترکیب برای خانه های کوچک مدرن در لندن می باشد . و دارای یک تایید مرکزی جذاب از یک تخت معلق در بالای محل کار یا مبلمان است. علاوه بر این، قسمت سقف بالای تختخواب یک دریچه ی فانتزی عاشقانه ،برای مشاهده ی آسمان در شب ، قرار داده شده است.

10- اتاق خواب خود را درون یک مکعب متحرک قرار دهید.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک ( طراحی داخلی )

 

این پروژه جعبه تختخواب رنگارنگ ، که یک روش قابل جابجایی است، را نشان می دهد که یک روش سرگرم کننده برای تغییر دکوراسیون خانه در خانه های کوچک با طراحی معاصر است.

ادامه مطلب : دکوراسیون داخلی خانه های کوچک (بخش 2)

 منبع : https://interiorzine.com/2017/11/30/50-small-studio-apartment-design-ideas/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up