کاغذ دیواری جدید

جدیدترین کاغذ دیواری ها – بهترین نوع کاغذ دیواری

تزیینات داخلی, طراحی داخلی
4.9/5 - (8 امتیاز)

جدیدترین کاغذ دیواری ها – بهترین نوع کاغذ دیواری


همگام با تکامل ایده ها و متریال های مختلف که در تزیینات داخلی بکار گرفته می شود کاغذ دیواری هم از این امر مستثنی نبوده و به مرور زمان تغییرات گسترده ای داشته است.

تغییرات ایجاد شده در کاغذ دیواری ها علاوه بر تنوع در طرح و رنگ و داشتن جلاوه های بصری زیبا در نقش ها ، از نظر جنس و کیفیت کاغذ نیز بسیار پیچیده و پیشرفته شده است.

بطوریکه امروزه استفاده از کاغذ دیواری صرفاً بعنوان یک پوشش دیواری محسوب نمی شود و کاربرد های دیگری نیز در عرصه ساختمان پیدا کرده است.

با یاشیل همراه شوید تا در ادامه مطلب با چند نمونه از کاغذ دیواری ها بیشتر آشنا شویم.

کاغذ دیواری جدید
کاغذ دیواری جدید

کاغذ دیواری سیسمیک ، کاغذ دیواری ضد زلزله


یکی از انواع جدیدترین کاغذ دیواری ، کاغذ دیواری ضد زلزله سیسمیک می باشد.

عرضه اولیه این کاغذ دیواری ضد زلزله توسط مرکز تحقیقات تکنولوژی KTL آلمان بوده است.

پس از دو دهه تلاش برای ساخت پوششی کاغذی که قابلیت این را داشته باشد تا به هنگام زلزله دیوارها را نگهدارد، سر انجام در سال 2010 میلادی کاغذ دیواری با عنوان سیسمیک ساخته شد.

در سال 2014 پس از تغییراتی که در کیفیت این محصول ایجاد شد و تا حدود زیادی ارتقاء یافت، اولین نسل از کاغذ دیواری ضد زلزله روانه بازار شد.

در تولید این کاغذ دیواری از رشته‌های بسیار نازک و در حین حال مستحکم شیشه‌ای استفاده شده‌است.

حاصل به هم تنیده شدن این بافت های شیشه ای ایجاد یک پوشش ارتجاعی و محکم می باشد.

به هنگام وقع زلزله و یا هر نوع لرزش احتمالی دیوار، این رشته‌های شیشه‌ای لرزش و انرژی وارد شده به دیوار را در چهار جهت مختلف پخش می‌کنند تا انرژی تقسیم شده و به قسمت خاصی ازدیوار فشار بیشتری وارد نشود.

اما یکی از مسائل مهم در استفاده از این کاغذ دیواری نحوه نصب آن می باشد. روش نصب این کاغذ دیواری به دیوار از سایر کاغذ دیواری ها حساس تر است.

کاغذ دیواری سیسمیک تا حد قابل توجهی می تواند فشار ناشی از لرزش های احتمالی را تحمل کند اما چسب های معمولی که برای نصب کاغذ دیواری های عادی استفاده می شوند، این توان را ندارند. پس حتما بایستی از چسب مخصوصی استفاده کرد.

بنابراین برای تکمیل این ابداع جدیدترین کاغذ دیواری در صنعت کاغذ دیواری ، بلافاصله اندیشمندان دانشگاه KTL، چسب مخصوصی برای این کاغذ دیواری تولید کرده‌اند.

در نتیجه تحقیقات در این زمینه، یک ماده نرم، قابل انعطاف و چسبناک با استفاده از آب و مقدار زیادی پلیمر پلی پورتان تولید شد.

وقتی چسب به شیارهای دیوار نفوذ کند، آب درون آن بخار شده و باعث می‌شود چسب کاملاً به مواد دیوار گیر کند. همین‌طور وقتی کاغذ دیواری روی چسب قرار بگیرد، کاملاً توسط پلی پورتان احاطه می‌شود.

پس از تکمیل فرایند تولید این کاغذ دیواری همراه با چسب مخصوص که برای این کار تولید شد ، برای ارزیابی و امتحان نهایی ، این کاغذ دیواری روی بدنه دیواری در یک آپارتمان چسبانده شد و با یک آزمایش از زمینه لرزه مصنوعی مورد امتحان قرار گرفت و نتیجه قابل قبول بود و آپارتمان فرو نریخت.

کاغذ دیواری جدید
کاغذ دیواری جدید

جدیدترین کاغذ دیواری – کاغذ دیواری نانوون ، کاغذ دیواری سازگار با محیط زیست


یکی دیگر از جدیدترین کاغذ دیواری ها ،کاغذ دیواری نانوون نوع دیگری از کاغذ دیواری مدرن است که وارد بازار متریال مختلف در زمینه پوشش دیواری شده است.

کاغذ دیواری نانوون این امکان را می دهد، دیوار شما نفس بکشد. این ویژگی باعث می شود تا هوا و رطوبت در پشت کاغذ دیواری محبوس نماند و در طول زمان از رشد و به وجود آمدن قارچ و کپک و گاز های سمی جلوگیری نماید.

امکان تنفس ، مهم ترین مزیت کاغذ دیواری نانوون است. این کاغذ دیواری بی نقص است. کاغذ دیواری نانوون (non-woven)، ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی است و سازگاری آن با محیط زیست خیلی مناسب می باشد.

گرچه مدت زیادی است که این نوع کاغذ دیواری وارد بازار شده است ولی بعلت قیمت بالایی که دارد خیلی به ندرت مورد استقبال قرار گرفته است.

نصب کاغذ دیواری نانوون

نصب کاغذ دیواری نانوون خیلی راحت و در زمان اندکی خواهد بود و با کمی تخصص و تجربه کاری می توان با این کاغذ دیواری کنار آمد. در هنگام نصب می توانید به راحتی جای کاغذ را روی دیوار تغییر دهید و اگر لازم شد کل قطعه کاغذ را بردارید و دوباره روی دیوار قرار دهید.

مشخص نبودن درزها و عدم تغییر سایز، مرحله استراحت دادن را از میان برداشته است. نصب کاغذ دیواری ناوون سرعت در انجام پروژه بازسازی را خیلی بالا می برد.

این ویژگی ها باعث شده تا ترمیم و تعمیرات احتمالی کاغذ دیواری نانوون خیلی به سهولت انجام شود. خیلی ساده تکه ای از کاغذ اضافی را بردارید و الگوی کاغذ آسیب دیده را روی آن بکشید و آن را کمی بزرگتر از آن ناحیه برش دهید. پشت این تکه کاغذ جدید را چسب بزنید و آن را به دقت سر جایش بچسبانید.

کاغذ دیواری نانوون تغییر دکوراسیون خانه را هم آسان می کند. جدا سازی و کندن کاغذ دیواری نانوون از سطح دیوار و یا سقف بسیار آسان و بدون نیاز به هیچ گونه ابزار یا مواد شیمیایی می باشد.

در صورت لزوم به راحتی می توانید آن را از دیوار جدا کرده و کاغذ دیواری جدیدی جایگزینش کنید. در نهایت ضایعات آن به محیط زیست و لایه ازون آسیب کمتری می رساند.

کاغذ دیواری جدید
جدیدترین کاغذ دیواری - طرح ها و مدل های جدید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری PVC، محبوب ترین کاغذ دیواری


کاغذ دیواری های وینیلی یا همان کغذ دیواری PVC، معمول ترین و پرکاربردترین جنس موجود در بازار هستند.

این کاغذ دیواری ها به دلیل چند ویژگی مهم و ارزشمندی که دارند بسیار محبوب هستند. از مهمترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • ضد آب
  • ضد خش
  • دوام بالا
  • قیمت معقول نسبت به سایر کاغذ دیواری ها

این کاغذ دیواری داراي يه لايه كاغذي است. سطح آن كاملا با لايه اي از وينيل اكرليكي يا پلي وينيل كلرايد(pvc) پوشانيده شده است که خاصیت ضد آب یا ضد رطوبت به ان می دهد.

کاغذ دیوراری PVC به عنوان یک کاغذ دیواری قابل شستشو در بازار شناخته می شود به همین دلیل  در تمام فضاها وو سطوح می توان از آن استفاده کرد. این کاغذ دیواری را حتی با رعایت اصول نصب، می توان در محیط های مرطوب مانند حمام نیز نصب کرد.

معایب کاغذ دیواری ضد آب

مسلماً اکثر محصولاتی که به بازار ارائه می شود معایب و مزایایی دارد که جدیدترین کاغذ دیواری ها هم از این امر مستثنی نیستند.

در کنار تمام ویژگی های مثبت این نوع کاغذ دیواری ها و قیمت معقولش، متاسفانه عیبی که دارد اغلب از دید کاربران پوشیده می ماندو یا زیاد مهم تلقی نمی شود.

مهم ترین نقطه ضعف یا ایراد کاغذ دیواری PVC ، بیماری زا بودن مواد شیمیایی بکار رفته در ترکیب آن است.

قرار گرفتن در معرض گرد و غبار PVC ممکن است باعث بیماری آسم در ریه ها شود. و شاید بیشترین قربانی این نقص و عیب کاغذ دیواری ، کودکان باشند.

آنها به هنگام بازی اغلب دیوارها را لمس می کنند و اسباب بازی های خود را روی تمام سطوح می کشند. عادت کودکان به خوردن دست ها و اسباب بازی هایشان را فراموش نکنید.

پیشنهاد می کنیم در مورد استفاده از محصولات دکوراسیونی و طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود بیش تر تحقیق کنید.

همچنین در صورت استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق کودک به استانداردهای تولید محصولات خریداری شده توجه کنید و از خرید کاغذ دیواری ارزان قیمت با جنس PVC خودداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up