نماد سایت گروه طراحی و معماری یاشیل

کابینت ممبران (وکیوم) چیست ؟

5/5 - (1 امتیاز)

کابینت ممبران (وکیوم) چیست ؟

کابینت ممبران (وکیوم) یکی از محبوب ترین کابینت های امروز در بازار ایران است که در هر آشپزخانه خانم های خانه دار و با سلیقه ایرانی وجود دارد. وجود رنگ و طرح های زیبا در این کابینت ها باعث شده آثار هنری زیبایی به دست متخصصان توانمند در این صنعت خلق شود و می توان با گستره ای وسیع از تنوع سبک های کابینت برای دکوراسیون آشپزخانه خود اقدام کرد.

در ادامه به معرفی این سیستم آشپزخانه که به کابینتهای ممبران معروف است می پردازیم.

کابینت وکیوم ممبران از چه جنس و متریالی هست ؟

ممبران در اصل نام متریال و یا به اصطلاح چوبی است که درب ها و نمای ظاهری کابینت آشپزخانه از آن ساخته شده است.

ممبران همان MDF است که با ماشین های CNC بر روی آن طرح های مختلفی تراشیده می شود و بعد یک روکش از نوع PVC ضد آب روی آن می نشیند و به اصلاح ممبران membrane می شود. به همین دلیل به آن کابینت ممبران یا کابینت وکیوم گفته می شود.

کاربرد کابینتهای ممبران :

کابینت های ممبران و در واقع متریال ممبران , برای ساخت کابینت های سبک کلاسیک و بیشتر نئوکلاسیک (کلاسیک مدرن) استفاده می شود, با این تفاوت که به جای استفاده از چوب طبیعی از چوب صنعتی و نوعی روکش طرح چوب استفاده میشود.

از طرفی دیگر معمولا در این نوع کابینت های , جزئیات و نقش های تزئینی به نسبت کابینت های کلاسیک های چوبی کمتر در نظر گرفته میشود.

مهمترین ویژگی ممبران :

درب های کابینت وکیوم میتوانند طرح های مختلفی چه از نظر نوع قاب های دور دربها و چه از نظر طرح و نقش و بافت خود روکش درب , داشته باشند, این خصیصه در مورد تاج بالای کابینت , ستون ,سر ستون و غیره که از جنس ممبران هست نیز امکان پذیر است.

پس مهترین ویژگی این کابینت ها این است که دست مشتری کاملا باز است و او می تواند رنگ و طرح و بافت نما و درب, ستون , سر ستون و تاج کابینت را انتخاب و سپس , دقیقا همان ها برای مشتری تولید شود.

سبک های طراحی مناسب کابینت ممبران :

الگوی تولید ممبران در دنیا بیشتر برای پاسخگویی به آشپزخانه های کلاسیک و نئوکلاسیک (کلاسیک مدرن) تولید شده است و البته در ایران به دلیل تمایل به کابینت کلاسیک , ممبران در تولید این نوع هم سبک استفاده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به اینکه تعیین قیمت دقیق کابینت مستلزم داشتن چند اطلاعات مهم می باشد بنابراین ارائه قیمت بصورت مترطول که امروزه خیلی شاهد آن هستیم معقول به نظر نمی رسد. قیمت یک مترطول کابینت درصورتیکه می تواند درست باشد که همه ویژگی های کابینت بصورت استاندارد باشد و محل نصب آن نیز خیلی راحت در نظر گرفته شده باشد.

بنابراین برای داشتن کابینت دلخواه و متناسب با سلیقه و همچنین برحسب کاربردی بودن آن بایستی محل آشپزخانه توسط طراح و سازنده کابینت بازدید گردد.

برای آگاهی دقیق از قیمت دقیق کابینت پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما تماس بگیرید.

البته در صفحه زیر می توانید قیمت تقریبی هریک از متریال های مختلف کابینت را مشاهده بفرمایید.

خروج از نسخه موبایل