نماد سایت گروه طراحی و معماری یاشیل

کابینت تمام چوب – طراحی ، ساخت و نصب کابینت های تمام چوب – قیمت کابینت تمام چوب

5/5 - (1 امتیاز)

کابینت تمام چوب – طراحی ، ساخت و نصب کابینت های تمام چوب

همانطور که در مباحث مربوط به دکوراسیون آشپزخانه و راهنمای انتخاب کابینت اشاره شد ، انتخاب کابینت آشپزخانه یکی از آیتم های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد.

علاوه بر تناسب مدل و رنگ کابینت ها با نوع دکوراسیون داخلی ، معیار مهم دیگر جنس و متریال کابینت می باشد که با بصورت دقیق برآورد و در نهایت انتخاب گردد.

با توجه به متریال هایی نظیر کابینت فلزی ، کابینت ام دی اف ،کابینت ممبران ، لترون ، چوب و یا ترکیبی از جنس های مختلف هزینه و قیمت کابینت ها متنوع خواهد بود.

هر کدام از کابینت ها مزایا و معایبی دارد که در این مبحث سعی داریم یکی از محصولات مهم گروه یاشیل که کابینت تمام چوب ( راش – گردو و افرا ) می باشد را به تفضیل بررسی نماییم.

لازم به توضیح است طراحان گروه یاشیل در ساخت و تولید کابینت های تمام چوب با شرکت صنایع چوب بهسازان که از بهترین و معتبرترین تولید کنندگان صنایع چوبی کشور هستند مشارکت دارد و متقاضیان می توانند در صورت تمایل با نمایشگاه و مراحل ساخت و تولید محصولات چوبی از نزدیک دیدن نمایند.

تاریخچه کابینت چوبی

در چند دهه گذشته کابینت هایی از جنس چوب (راش، گردو، افرا و …) به عنوان یک کار کلاسیک اجرا می شد و در آن کابینت ها، خبری از ستون و سرستون ها و یا به عبارتی شکل طراحی ها به سبک امروزی نبود و فقط جنس کابینت از چوب بود که آن هم در پایان رنگ می شد.

نحوه اجرای کابینت در گذشته توسط منبت کاران و ابزارآلات و دستگاه های ابتدایی که در آن دوره وجود داشت پیش می رفت ولی کم کم که سبک طراحی تغییر پیدا کرد، دستگاه ها هم پیشرفته تر شد و با آمدن دستگاه های سی ان سی انقلابی در صنعت چوب اتفاق افتاد.

در حال حاضر می توان هر طرحی را که در ذهن بوجود می آید به مرحله اجرا و عمل رساند و تقریبا می توان گفت که محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

در چند سال گذشته ذوق و هنر طراحان رنگ و لعابی جدید به این سبک کار داد و شکل تازه ای به کابینت کلاسیک داد. طراحان با استفاده از اجزای جدید رونقی دوباره به کابینت کلاسیک دادند و همین امر باعث شد بازار کابینت کلاسیک خیلی داغ شود و طرافداران زیادی پیدا کند.

کابینت کلاسیکی که با چوب اجرا می شود ابتدا بدنه (اسکلت) کابینت ساخته و نصب می شود (البته معمولا بدنه کابینت ها از جنس ام دی اف است) و با توجه به حساس بودن این نوع کابینت ها درب های کابینت بعد از اجرای بدنه اندازه گیری می شود.

بعد از چند روزی که درب ها ساخته شد برای نصب اولیه قبل از رنگکاری به محل نصب برده می شود تا درب ها روی کابینت ها نصب شده و از درست بودن اندازه درب ها مطمئن شوند. بعد از اطمینان از درست بودن اندازه ها، درب های کابینت برای رنگ آمیزی از ساختمان به رنگکاری انتقال پیدا می کند.

چند روزی عملیات رنگ آمیزی طول می کشد و بعد از خشک شدن رنگ، درب ها دوباره به ساختمان منتقل می شوند و عملیات نصب انجام می شود.

کابینت روکش چوب :

نوع دیگری از کابینت ها هستند که به کابینت روکش چوب معروف هستند و نباید برای سفارش و قیمت گیری با کابینت تمام چوب اشتباه گرفته شود.

در ساخت کابینت روکش چوب معمولا از یک مغزی ام دی اف و رویه چوب برای ساخت درب ها استفاده می شود.

قیمت کابینت روکش چوب :

قیمت کابینت روکش چوب در مقایسه با قیمت کابینت تمام چوب پایین تر می باشد.

مزایا و معایب کابینت تمام چوب

مزایای کابینت تمام چوب : کابینت تمام چوب علاوه بر حفظ اصالت سبک کلاسیک بسیار مقاوم تر می باشد. می توان برای رنگ آمیزی آن بر حسب سلیقه از رنگ های مناسب دکوراسیون استفاده کرد. سر و صدای کمتری نسبت به سایر متریال ها دارد

معایب کابینت تمام چوب :شاید گران و پر هزینه بودن کابینت های چوبی تنها عیب آن باشد. ضمن اینکه مراحل ساخت و نصب آن کمی زمانبر می باشد.

نحوه محاسبه قیمت کابینت تمام چوب

در این قسمت تلاش بر این است نکات مبهمی که برای شما در نحوه محاسبه قیمت کابینت ممبران پیش می آید را توضیح دهیم و سعی داریم چگونگی به دست آوردن متراژ و محاسبه قیمت کابینت تمام چوب را بررسی کنیم.

قیمت کابینت تمام چوب :

  • قیمت ها بر اساس یک متر طول کابینت مشخص می گردد.

یک متر کابینت شامل یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری می باشد.

نحوه متر کردن بدین صورت است که از ابتدای کابینت ها تا انتها در حالت طولی متر می گردد.

البته در صورتی که کل کار متر گرفته شده دارای ابعاد ( عمق و ارتفاع ) استاندارد باشند.

سپس در متراژ زمینی جای یخچال، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی و گاز مبله و کمد ها از متراژ زمینی ها کسر می گردد.

  • اولین قانون در محاسبه قیمت کابینت تمام چوب قانون ۶۰ و ۴۰ درصد است.

در این قانون کابینت های زمینی ۶۰ درصد و کابینت های دیواری ( با ارتفاع ۷۰ ) ۴۰ درصد از قیمت هر متر طول می باشد.

برای مثال :

اگر یک متر کابینت هزینه‌ای برابر با ۱۰۰ هزار تومان داشته باشد. قیمت کابینت تمام چوب زمینی ۶۰ هزار تومان و قیمت کابینت تمام چوب دیواری‌ ( ارتفاع ۷۰ ) ۴۰ هزار تومان است.

یک متر کابینت شامل چه چیزهایی است؟

۱) یک متر یونیت کابینت زمینی و یک متر یونیت کابینت هوایی

۲) یک متر صفحه کابینت شرکتی

۳) درب یونیت

۴) یک متر تاج، زیر چراغ، پاخور

۷) کلیه یراق آلات شرکتی (دستگیره، لولا، جک پمپی یا ساعتی، ریل , پایه , قرنیز و …)

۸) کلیه ابزارآلات که برای یک متر کابینت زمینی و هوایی مورد نیاز است.

در کابینت های خارج از استاندارد طول کابینت به نسبت فضا متر می گردد و عمق و ارتفاع تغییر اندازه دارند که با توجه به جدول ضرایب متراژ کابینت قابل محاسبه است.

استاندارد اندازه کابینت زمینی

بدنه کابینت های زمینی ارتفاع استانداردی دارند که برابر ۷۲ سانتیمتر است که این ارتفاع با صفحه رویه شرکتی ( ۳۲ میلی متر ) و پایه ( ۱۴ سانتیمتر ) به ۹۰ ساتیمتر می رسد.

استاندارد عمق کابینت های زمینی ۵۵ سانتیمتر می باشد.

نحوه محاسبه قیمت کابینت تمام چوب دیواری (هوایی)

ابعاد استاندارد اندازه کابینت دیواری

عمق ۳۰ سانتی متر و ارتفاع ۷۰ سانتی متر است.

همچنین در فضاهایی که ارتفاع سقف بیش از ۲۴۰ سانتیمتر باشد میتوان ارتفاع کابینت دیواری را ۹۰ سانتیمتر گرفت، تعداد طبقات در کابینت ارتفاع ۹۰ سه قسمت است و نحوه محاسبه آن نیز همانند کابینت زمینی ۶۰ درصد محاسبه می شود.

(در اجرای کابینت های دیواری باید دقت داشت تا ابعاد آن از حدود حجم های استاندارد خارج نشود چرا که به وزن آن باید دقت شود.سنگین شدن کابینت دیواری ممکن است خطرناک باشد.)

نحوه محاسبه قیمت کابینت تمام چوب کمدی

به کابینت های ایستاده ای که از زمین شروع شده و هم ارتفاع با کابینت های هوایی می باشند کابینت کمدی گویند.

نحوه محاسبه قیمت آن ها سه برابر کابینت زمینی ( یعنی ۱۸۰درصد) می باشد.

نحوه محاسبه قیمت کابینت تمام چوب نیمه کمدی

به کابینت هایی که ارتفاع آن ها از روی سطح صفحه تا هم ارتفاع دیواری ها می باشد کابینت نیمه کمدی گویند.

کابینت نیمه کمدی ها معمولا ارتفاعی در حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر دارند و نحوه محاسبه آنها دو برابر کابینت های زمینی (یعنی ۱۲۰ درصد) می باشد.

نحوه محاسبه قیمت درب نما

در انتهای یک راسته از کابینت ها که پهلو یا قسمتی از بدنه سفید کابینت در معرض دید قرار می گیرد باید برای زیبایی کار آن را هم رنگ با ام دی اف رنگی که مشتری انتخاب می نماید پوشاند یعنی یک بار دیواره بدنه کابینت قرار می گیرد و روی آن دیواره دیگری که به آن درب نما می گویند.

از درب نما در نمای پشت اپن ها . یا جزیره هایی که رو به پذیرایی قرار می گیرند و یا پهلو بدنه هایی که در معرض دید قرار می گیرند استفاده می شوند.

نکته : منظور از درب نما، درب کابینت نیست.

نکته : هزینه نماهای کابینت بر اساس طراحی به هزینه های فوق اضافه می شود.

نحوه محاسبه قیمت کابینت تمام چوب اپن و جزیره

در آشپزخانه های سبک مدرن امروزی، قسمتی به نام جزیره می باشد که بسیار کاربردی است.

برخی از طراحان آشپزخانه در اپن جزیره یا کانتر میز غذاخوری تعبیه می نمایند که بستگی به این امر دارد که آیا سینک روی جزیره قرار گرفته باشد یا خیر. کانتر یا جزیره از متریال های متفاوتی ساخته می شود و تنوع زیادی دارد و کاملا بستگی به سلیقه کارفرما خواهد داشت.

به طور کلی به کابیت زمینی که به دیوار متصل نمی شود کابینت جزیره گویند. ابعاد استاندارد آن ها همانند کابینت زمینی می باشد. نحوه محاسبه آن ها ۵/۱ برابر کابینت زمینی ( یعنی۹۰ درصد) می باشد. چرا که دو طرف آن ها در معرض دید هستند و طرف پشت آن ها نیز بایستی از جنس خود درب ها کار شود.

نحوه محاسبه قیمت کابینت تمام چوب ویترینی

به کابینت هایی که بدنه تمام رنگی دارند و محل قرار دادن اجناس دکوری در آشپزخانه می باشد ویترین میگویند.

نحوه محاسبه ویترین های دیواری ۲ برابر کابینت دیواری (یعنی ۸۰ درصد) و نحوه محاسبه ویترین های زمینی ۲ برابر کابینت زمینی (یعنی ۱۲۰ درصد) می باشد.

کاور یخچال

برای زیبایی در فضای آشپزخانه و محفوظ کردن نمای پشت یخچال معمولا دور یخچال را توسط کاور می پوشانند. خصوصا یخچال های ساید که عمق بیشتری نسبت به یخچال های معمولی دارند از کاور یخچال استفاده می شود.

رویه ماشین لباسشویی و ظرفشویی

همان طور که گفته شد در محاسبه قیمت کابینت ها متراژ ماشین لباسشویی و ظرفشویی می بایست از فضای کابینت های زمینی کسر گردد.

همانند متراژ گاز اجاق و یخچال متراژ ماشین ها نیز از متراژ زمینی ها کسر می گردد.

در قسمت ماشین ها در اجرا عملا فقط صفحه رویه کار شده است که مقصود از رویه ماشین لباسشویی و ظرفشویی نیز همان صفحه رویه است.

خروج از نسخه موبایل