نماد سایت گروه طراحی و معماری یاشیل

نقاشی روی سقف و دیوار

4.9/5 - (71 امتیاز)

نقاشی روی سقف و دیوار – نقاشی فرشته روی سقف – نقاشی روی دیوار

امروزه اگر سری به پروژه های ساختمانی لوکس در هر شهر زده باشید یا فیلم و تصویری از خانه های مجلل دیده باشید،  حتما متوجه خواهید شد که یکی از آیتم های چشمگیر در این خانه ها نقاشی هایی هست که در روی سقف و یا دیوار ها دیده می شود.

نمونه کار نقاشی دیواری

نقاشی فرشته روی سقف و دیوار که در واقع تقلیدی از سبک های غربی در دکوراسیون داخلی می باشد ، در ایران نیز روز به روز محبوب تر و پر کاربرد تر  می گردد. و بعنوان یکی از تکنیک هایی که برای تنوع بخشیدن به دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

این هنر معمولا از طرف قشر هنردوست جامعه مورد استقبال واقع می شود.

نقاشی فرشته روی سقف و دیوار

همانطور که معماران و مهندسان در ساخت و ساز و طراحی های خود از الگو های مطرح و بروز دنیا نمونه برداری می کنند و با اعمال تغییرات و معمولا  بومی سازی شده آن را در کشور ایران به اجرا در می آورند، هنرمندان و طراحان ایرانی نیز از این نمونه الگو برداری ها برای تزیینات داخلی خانه بی بهره نبوده اند.

یکی از این الگو برداری ها مربوط به طراحی هایی می باشد که معمولا در عمارت ها و خانه های شاهانه کشورهای اروپایی بر روی سطح سقف و یا دیوار به اجرا در می آمد.

ناگفته نماند که استفاده از نقاشی ها ( غالباً بصورت مینیاتور ) در معماری ایرانی نیز سابقه طولانی دارد و این هنر را در سقف و دیوار های سفره خانه های سنتی ایرانی بسیار می توان مشاهده کرد.

این نقاشی ها که معمولا موضوعات افسانه ای و یا تخلیلات هنرمندان را شامل می شود امروزه در ایران ما هم یکی از آیتم های بسیار محبوب برای ساختمان تلقی می گردد.

نقاشی مینیاتور

نقاشی مینیاتور سبک مورد علاقه ایرانی ها : هنوز افرادی هستند که ترجیح می دهند بجای استفاده از این نمونه های خارجی و الگو بردای از سبک های غربی از هنر ایرانی بهره ببرند و همچنان دل در گروه هنرهای زیبای ایرانی نظیر نقاشی مینیاتور و گل های اسلیمی و تذهیب دارند.

نمونه کار های نقاشی مینیاتور

نقاشی موتیف

همچنین از طراحی موتیف برای قاب بندی سقف و دیوار می توان استفاده کرد.

https://www.yashiil.com/wp-content/uploads/2023/06/نقاشی-موتیف.mp4
نقاشی موتیف

نقاشی موتیف از دیگر تکنیک های پتینه کاری و بعنوان یک نقاشی سقفی و یا نقاشی دیواری زیبا می باشد که می توان از هنر برای قسمت های خاصی از سطوح سقف یا دیوار استفاده کرد.

با توجه به اینکه نقاشی موتیف را می توان بصورت سه بعدی نیز اجرا کرد بنابراین برای خانه هایی که امکان گچبری ندارند، این هنر ایرانی می تواند جایگزین بسیار مناسبی باشد.

نقاشی موتیف در واقع الگو برداری از نقش و نگار های فرش و قالی های سنتی ایرانی می باشد که به صورت های مختلف در روی سطح دیوار یا سقف اجرا می گردد.

نمونه کارهای نقاشی موتیف روی سقف و دیوار

نقاشی سقفی یا نقاشی روی سقف بسته به ذوق و سلیقه متولیان کار با دقت و ظرافتی که هنرمند دارد می تواند در زمینه های متعدد انتخاب گردد.

منجمله این طراحی ها و نقاشی ها می توان به : نقاشی طبیعت و چشم انداز, نقاشی اشکال هندسی, نقاشی و طراحی چهره و پورتره, شخصیت های کارتونی,طرح ها و نقش های مینیاتوری, طرح های سه بعدی و یا نقاشی های خیالی مثل فرشته و یا مورال و … اشاره نمود.

اما مهمترین مبحث در انتخاب نقاشی مورد نظر تناسب این نقش با سبک طراحی داخلی می باشد. در اول کار باید این سوال مد نظر ما باشد که چه طرحی مناسب دکوراسیون طراحی شده ما می باشد.

بطور مثال برای معماری و طراحی دکوراسیون مدرن بیشتر از طراحی ها و نقش های اشکال هندسی و چهره (پورتره) می توان استفاده کرد و طراحی و نقاشی روی سقف مناسب دکوراسیون های کلاسیک می باشد.

نقاشی فرشته روی سقف و دیوار را به دو صورت می توان روی سطح اجرا نمود.

قیمت نقاشی روی سقف و دیوار

حالا که به استفاده روز افزون از این هنر در تزیینات داخلی خانه های لوکس آگاهی یافتیم، شاید مهمترین سوال هزینه و قیمت نقاشی فرشته روی سقف باشد ، که در مرحله دوم با ان روبرو هستیم.

در پاسخ به این سوال ما معمولا به این نکته تکیه می کنیم که ” نقاشی یک هنر است و هنر را نباید به قیمت سنجید. هنر را با کیفیت بخواهید “

کارهای هنری خیلی می تواند متاثر از توانمندی خالق اثر باشد و بنابراین هر هنرمندی بسته به کیفیت کار اجرایی که دارد قیمت را برای هنر خود تعیین می کند.

بنابراین توصیه می کنیم که قبل از اینکه در خصوص قیمت نقاشی سقفی و دیواری به توافق برسید ، حتما و حتما از کیفیت کارهای اجرای نقاش اطمینان داشته باشید و اگر قرار به مقایسه قیمت ها  شد، حتما و حتما با کارهایی با کیفیت مشابه مقایسه نمایید.

مطمئنا یکی از معیار های تاثیر گذار برای انتخاب طراح داخلی یا مجری کارهای تزییناتی ساختمان ، ارائه نمونه کارهای موفق در زمینه شغلی مربوطه می باشد تا کارفرما بتواند با مشاهده آن ها بتواند راحت تر تصمیم بگیرد.

بنابراین داشتن نمونه کارهای قوی و با کیفیت می تواند کارفرما یا مشتری را مجاب به انتخاب کند

گروه طراحی و معماری یاشیل این افتخار را دارد که در همه زمینه های فعالت خود، نمونه کارهای اجرا شده خود را به مشتریان خود ارائه دهد تا در تصمیم گیری مشکلی نداشته باشند.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام یاشیل سر بزنید

خروج از نسخه موبایل