نماد سایت گروه طراحی و معماری یاشیل

طراحی و چیدمان داخلی اتاق کودک و نوجوان بخش 1

5/5 - (1 امتیاز)

طراحی و چیدمان داخلی اتاق کودک و نوجوان بخش 1

در طراحی دکوارسیون داخلی یک ساختمان بایستی توجه ویژه ای به طراحی و تزیین اتاق کودک و نوجوان داشته باشیم زیرا که ممکن است همین مورد در شکل گیری روحیات فرزندمان تاثیر بگذارد. علوم رفتار شناسی و تاثیر رنگ ها در روحیات و رفتار اشخاص تائیدی بر این مدعاست.
در طراحی و چیدمان اتاق کودک علاوه بر نوع و سبک دکوراسیون داخلی ساختمان مواردی را می توان برشمرد که در این مطلب سعی شده است به اهم این موارد اشاره شود.

رنگ اتاق کودک و نوجوان :

همانطور که در عرف جامعه نیز مطرح است معمولا در انتخاب رنگ برای لباس و لوازم فرزند دختر و پسر می توان تفاوت هایی مشاهده کرد. انتخاب رنگ اتاق نیز خارج از مقوله نیست. مثلا برای چیدمان و تزیین اتاق دختر از رنگ های صورتی و یاسی و فیروزه ای بیشترین استفاده را می توان کرد

اتاق کودک و نوجوان
اتاق کودک و نوجوان
اتاق کودک و نوجوان

و در مقابل رنگ های قزمز و آبی برای رنگ اتاق پسر مناسب می باشد.

اتاق کودک و نوجوان

 

 

ولی اگر خانه ما به اندازه کافی بزرگ نیست و مجبوریم اتاق مشترکی برای دختر و پسر خود طراحی کنیم بهتر است از اجماع سلیقه های آنها استفاده کنیم و یا از رنگ هایی که مناسب روحیات دختر و پسر هستند بصورت توامان استفاده نماییم. شاید رنگ هایی مثل سفید و نارنجی و سبز بیشترین استفاده را در این اتاق های مشترک دختر و پسر داشته باشد.

 

 

 

کاغذ دیواری و پوستر اتاق کودک و نوجوان :

شاید بخواهید قسمتی یا تمام پوشش سقف و یا دیوار اتاق را پوستر و کاغذ دیواری انتخاب کنیم که در این صورت پیشنهاد می شود با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان علاقه زیادی به شخصیت های معروف اطراف خود و یا شبکه های تلویزیونی دارند، از پوستر های با این طرح ها استفاده کنیم. البته ممکن است بعضی از کودکان تصاویر طبیعت و گل های زینتی را ترجیح دهند.

ولی پیشنهاد ویژه گروه یاشیل استفاده از پوسترهایی با طرح و نقش فرزندتان می باشد که این کار روحیه مضاعفی به کودک شما خواهد داد.

پوستر اتاق کودک و نوجوان
پوستر اتاق کودک و نوجوان
پوستر اتاق کودک و نوجوان
پوستر دیواری اتاق کودک

تخت اتاق کودک و نوجوان :

علاوه بر اینکه بایستی تخت را برحسب شرایط سنی و نیاز کودک در چیدمان اتاق استفاده کنیم ، بایستی رنگ آن نیز با رنگ های دیگر محیط سنخیت داشته باشد. علاوه بر این بایستی ضمن داشتن زیبایی ، کاربرد مناسبی نیز داشته باشد.

تنوع رنگ ها و نیز استفاده از تخت هایی به شکل های مختلف یکی دیگر از تکنیک های چیدمان اتاق می تواند باشد. در کل بهتر است تخت کودکان ساده و یک رنگ نباشد.

مسئله مهم دیگر باید لوازم چوبی را طوری انتخاب کنیم که لبه ها و گوشه های تیز و برنده ای نداشته باشد تا مبادا به کودک ما آسیب برساند.

تخت اتاق کودک
تخت اتاق کودک
تخت اتاق کودک
تخت اتاق کودک
خروج از نسخه موبایل