طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

تزیینات داخلی, طراحی داخلی
5/5 - (1 امتیاز)

طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

زیبایی های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک :
معیارها و شاخصه های برای داشتن طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک: دیوارهای گچبری شده، مبلمان های آنتیک، وسیله های دکوری چوبی حکاکی شده، سقف های بلند، پرده های فاخر با پارچه های گلدار چاپی، رنگ های کرم و قهوه ای و طلایی وقتی در کنار هم قرار می گیرند فضایی پر از آرامش به سبک کلاسیک را برای ما پدید می اورند، فضایی که سرشار از اصالت و لایه های تاریخی است و حس و حالی قدیمی را به ما منتقل می کنند و باعث می شود ما از بودن در آن فضا لذت ببریم.

شما به راحتی می توانید به طراحی داخلی به سبک کلاسیک اعتماد کنید و دکوراسیون داخلی خانه خود را به دست آن بسپارید و از نتیجه کار کاملا راضی باشید، این سبک گرما و حس راحتی روزهای کودکی مان را به یادمان خواهد آورد، پیاده کردن سبک کلاسیک در منزل آسان است، ولی باید راهنمایی های مفید و نکته هایی مهم در این رابطه را بدانید تا به دکوراسیونی موفق دست پیدا کنید، خب مثل همیشه چیدانه به شما کمک خواهد کرد پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بدانیم برای این که خانه ای به سبک کلاسیک داشته باشیم باید چه کاری انجام دهیم. در ادامه مطلب می توانید بیشتر با این سبک آشنا شوید.

تعریف طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک :

می توان گفت که سبک کلاسیک همان سبک سنتی غربی است که قدری رنگ و روی عصر معاصر را به خود گرفته است. هر عنصری که در این سبک به کار می رود، تعریف دقیق و معینی دارد، این سبک به شدت به نظم و تقارن پایبند است، حس اصالت را نمی توان از آن گرفت و در این سبک هیچ چیز دور از انتظار نیست و به طور کلی سبکی پایدار است. دکور کلاسیک (سنتی غربی) شامل دکور قرن هجدهمی در انگلستان تا دکور روستایی فرانسوی و حتی سرزمین های ناشناخته خاور دور می شود. به طور کلی می توان گفت این سبک سبکی فراگیر است.

ویژگی های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک :

سبک کلاسیک دارای ویژگی های زیادی است که فقط و فقط مختص خودش است و باعث تمایز بیش از حد این سبک با دیگر سبک های دکوراسیونی می شود، بیایید در کنار هم با این ویژگی ها اشنا شویم.

طراحی دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن به سبک کلاسیک:

طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی کار بسیار مهمی است چراکه پذیرایی اصلی ترین بخش یک خانه است . گرایش بیشمار مردم به سمت طراحی دکوراسیون مدرن را اصلا نمی توان کتمان کرد ولی هنوز هم طرفداران طراحی و تزیینات کلاسیک با تعصب پای اعتقادات خود ایستاده اند و به هیچ عنوان حاضر نیستند تن به مد و مدرنیته دهند. کشاندن پای طراحی دکوراسیون کلاسیک و سنتی به اتاق پذیرایی و نشیمن از آن کارهایی است که دل شیر می خواهد چون این بخش خانه جنبه شخصی ندارد و میزبان میهمانان خانه نیز هست.اتاق پذیرایی

برای اینکه دکوراسیون اتاق نشیمن خود را به سمت یک دکوراسیون کلاسیک و سنتی متمایل کنید اول از همه پای رنگ های سرد مثل کرم و سفید و قهوه ای را به اتاق نشیمن باز کنید. برای پرده ها ، کوسن ها یا روکش مبلمان ها از پارچه های طرحدار نقش و نگار استفاده کنید. برای تزیین اتاق از مجسمه های سنگی و گچی ، تابلو فرش یا تابلو های نقاشی و آیینه های تزیینی و یا آلات موسیقی مثل ویولن یا سه تار های قدیمی اصلا غفلت نکنید. قرار دادنوسایل چوبی قدیمی رنگ و رو رفته از آن کارهایی است که شما را در رسیدن به یک دکوراسیون کلاسیک بشدت کمک میکند مثل میز جلو مبلی قدیمی که پایه ها و سطح رنگ و رو رفته یا یک صندوقچه و چمدان قدیمی که دیدن آن بیننده را به 40 سال قبل می برد. اگر امکان تغییر گچبری اتاق را هم داشته باشید می توانید از گچبری های با طرح درشت گل و بلبل استفاده کنید تا بیش از پیش به دکوراسیون اتاق نشیمن حال و هوای سنتی بدهید.

برای طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی با سبک کلاسیک و سنتی از انواع رنگ های سرد مانند کرم و سفید و قهوه ای و … استفاده می شود. پذیرایی ها با دکوراسیون کلاسیک با مجسمه های سنگی و گچی و تابلو فرش و یا تابلو های نقاشی زیبا و انواع آلات موسیقی و آباژور های برنز و کریستال تزئین می شوند. فرش از انواع وسایل مهم و ضروری در دکوراسیون داخلی پذیرایی است و باعث می شود دکوراسیون پذیرایی با شکوه تر به نظر برسد. برای پذیرایی ها با سبک دکوراسیون کلاسیک بهتر است از فرش های ریز بافت و دارای نقشه پرکار تر استفاده کنید. استفاده از فرش های مدرن برای اتاق پذیرایی کلاسیک و سنتی ایده مناسبی نخواهد بود.

از ویژگی های سبک کلاسیک تقارن در چیدمان مبلمان ها، پرده های فاخر و بلند، رنگ هایی مانند طیف قهوه ای و نظم سبک کلاسیک می باشد، خوب وقتی همه این ها را با هم در نشیمن خانه تان استفاده کنید یکی از زیباترین نشیمن ها را خواهید داشت. حتی می توانید برای پر جزییات تر شدن نشیمن های تان از تزییناتی مانند چراغ های روشنایی بی نظیر فرفورژه و کوسن های بزرگ استفاده کنید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

 

چیدمان مبلمان ها در سبک کلاسیک

خب اول از همه باید بدانیم که این سبک به هیچ عنوان با بی نظمی و شلوغی کنار نمی آید، هر وسیله دکوری جا و محدوده مشخصی برای قرار گرفتن دارد. به نوعی می توان گفت که این سبک یکی از سبک های منظم است که پایداری و استقامت خاصی را به فضا می بخشد. در چیدمان مبلمان به سبک کلاسیک حفظ تقارن یک اصل خواهد بود. برای انتخاب مبلمان برای داشتن یک طراحی دکوراسیون کلاسیک بهتر دنبال مبلمان سلطنتی که اغلب با پایه های چوبی حکاکی شده است باشیم همچنین روکش مبلمان بایستی طرح دار و با رنگ های سنگین انتخاب گردد.

مبلمان در طراحی داخلی به سبک کلاسیک
مبلمان در طراحی داخلی به سبک کلاسیک

 

استفاده از رنگ ها در طراحی فضای داخلی آشپزخانه به کلاسیک:

اگر می خواهید آشپزخانه ای به سبک کلاسیک داشته باشید باید بروید به سراغ تاثیر گذارترین تجهیزات آشپزخانه تان، درست حدس زدید منظورمان کابینت های آشپزخانه است. کابینت های کلاسیک معمولا از جنس چوب های گردو و بلوط هستند. روی درب های آن ها معمولا تزینات و کنده کاری های زیبا دیده می شود، بیشتر کابینت های کلاسیک یا رنگ های روشن مثل سفید استخوانی که رنگ سال ۲۰۱۶ است دارند یا رنگ هایی تیره مانند قهوه ای سوخته. رنگ ها را در این سبک نباید فراموش کرد. رنگ هایی که در این سبک از آن ها استفاده می شود، رنگ هایی با وقار که به فضای داخلی خانه شما شخصیت می بخشند رنگ هایی مانند طیف قهوه ای، بژ و کرم. سبک کلاسیک به سبکی با رنگ های غنی و فاخر معروف است.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک
کتابخانه کلاسیک

چیزی که در دکوراسیون های داخلی که سبک کلاسیک دارند حسابی به چشم می آید، کلکسیون های است که در قفسه های چوبی و کمد هایی چوبی که درب های شیشه ای دارند خودنمایی می کنند. این کلکسیون ها را نمی توان از سبک کلاسیک جدا کرد، یادتان هست که گفتیم سبک کلاسیک با خود لایه های تاریخی را به همراه می آورد؟این لایه های تاریخی درست با همین چیزها مهمان سبک کلاسیک می شود.

انتخاب کتابخانه به سبک کلاسیک
انتخاب کتابخانه به سبک کلاسیک
طراحی اتاق خوابی زیبا به سبک کلاسیک

برای آن که اتاق خواب به سبک کلاسیک داشته باشید، به یک تخت خواب چوبی که پشتی آن دارای حکاکی های زیبا و فاخر است احتیاج دارید، بعد از آن باید به سراغ میزهای بغل تختی که آن ها هم از جنس چوب های حکاکی شده اند بروید و روی آن آباژوری با پایه چوبی یا سرامیکی قرار دهید، پرده های بلند و والان دار را فراموش نکنید. طرح روی روتختی ها و پارچه های رو مبلی باید طرحی با سایز تقریبا متوسط و تکرار شونده باشد، اگر این طرح های به نوعی از زمینه خود متمایز باشند بهتر است، مثلا طرح ها یا به نسبت زمینه خود براق باشند یا برجسته تر تا زیبایی جزئیات طراحی دکوراسیون اتاق خواب تان بیشتر به چشم بیاید.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک کلاسیک
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک کلاسیک

 

طراحی داخلی سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک

وقتی صحبت از سرویس بهداشتی کلاسیک می کنیم، بی اختیار به یاد کابینت های چوبی و رنگ های با تناژ قهوه ای و بژ می افتیم که دقیقا هم درست است، عکس زیر نمونه از یک سرویس بهداشتی کلاسیک را به شما نشان می دهد. کابینت های چوبی با رنگ سفید استخوانی یا شیری که رنگ سال ۲۰۱۶ هم هستند و آینه هایی با قاب های فلزی و طلایی رنگ زیبایی سرویس بهداشتی کلاسیک شما را دو چندان می کند. بیایید ببینیم چگونه از آینه ها در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم تا زیبا تر باشند.

طراحی سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک
طراحی سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک

 

طراحی داخلی حمام هایی به زیبایی سبک کلاسیک

در حمام هایی با طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک تجهیزاتی مثل وان ها و یا شیر ها از نوع کارشده و پر تزیینات انتخاب می شوند، معمولا رنگ غالب در حمام های کلاسیک رنگ سفید به همراه رنگ طلایی یا نقره ای برای تزیینات داخلی است. عکس پایین نمونه زیبایی از یک حمام کلاسیک را به شما نشان می دهد.

طراحی حمام به سبک کلاسیک
طراحی حمام به سبک کلاسیک
طراحی و چیدمان داخلی اتاق کار به سبک کلاسیک

اگر آن قدر به سبک کلاسیک علاقه مند هستید که در دوست دارید حتی اتاق کارتان هم به این سبک باشد، خب می توانید از صندلی های چوبی لهستانی، کتابخانه های سرتاسری بزرگ چوبی، میز های کار چوبی با تزئینات و حکاکی های نفیس و فرش هایی با طرح ها و نقش های با اصالت استفاده کنید، عکس پایین یکی از زیباترین اتاق کارهایی اجرا شده در ایران را که طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک دارد به شما نشان می دهد.

طراحی اتاق کار به سبک کلاسیک
طراحی اتاق کار به سبک کلاسیک

 

انتخاب پرده های تزیینی به سبک کلاسیک :

یکی دیگر از ویژگی ها و شاخصه های طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک استفاده از پرده های تزیینی می باشد. برای این سبک انتخاب پرده های بلند به رنگ های کرم و یا قهوه ای مناسب خواهد بود.

پرده های تزیینی کلاسیک
پرده های تزیینی کلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.