طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

چگونه دکوراسیون اتاق نشیمن خود را طراحی کنید؟

تزیینات داخلی, طراحی داخلی
5/5 - (1 امتیاز)

چگونه دکوراسیون اتاق نشیمن خود را طراحی کنید؟ (بخش اول)

زمانی که حرف از تغییرات در دکوراسیون اتاق نشیمن و یا بطور کلی دکوراسیون خانه شما به میان می آید بسیاری از موضوعات مطرح می شوند. بهترین کار این است که تعیین کنید طرحی که در ذهن دارید به چه صورت قابل اجراست . بسته به اینکه چه طرحی دارید انتخاب ها و تصمیمات شما متفاوت خواهد بود. می توانید از بسیاری از نکاتی که در این مقاله یا در دیگر مقالات طراحی دکوراسیون در اختیار شماست کمک گرفته و معیارهایی بدست آوردید با آگاهی کامل انتخاب کنید که چگونه دکوراسیون اتاق نشیمن خود را طراحی کنید و اتاق نشیمن خود را به بهترین نحو تغییر دهید.افزودن تعدادی از آثار هنری و اجرای طرح های جدید دکوراسیون می تواند ظاهر یک اتاق را به کل دگرگون کند.
بخش اول ) ساماندهی به وسایل اتاق:
تغییر در طراحی دکوراسیون خانه می تواند فضای آن را به کل دگرگون سازد به این شرط که به نکاتی ساده و البته مهم توجه شود. در این مقاله سعی شده تا به برخی نکات در جهت بهبود طراحی دکوراسیون اشاره و راهکارهایی ارائه گردد. تا بیاموزیم چگونه دکوراسیون اتاق نشمین خود را به بهترین شکل طراحی و چیدمان نماییم
1) کارکرد اتاق نشیمن را تعیین کنید.

مقداری زمان صرف کنید و در مورد اینکه بهترین کارکرد اتاق نشیمن برای شما چیست فکر کنید. آیا شما دارای فرزند یا فرزندانی می باشید که احتیاج به فضای باز دارند ؟ آیا شما اهل برگزاری میهمانی ومجالس متعدد هستید؟ آیا اتاق نشیمن شما دارای پنجره های بزرگ با مناظری زیباست ؟ کارکرد اتاق نشیمن شما باید مهمترین عنصر اثرگذار در انتخاب طرح شما باشد.
1-1) اگر اتاق نشیمن شما دارای نقطه ای به عنوان مرکز توجه می باشد( منظور از نقطه کانونی یا مرکز توجه مکانی است که به محض وارد شدن به اتاق جذب آن قسمت از اتاق می شوید. این بخش می تواند یک اثر هنری زیبا ، شومینه با طراحی جالب و یا هر وسیله دیگری باشد ) مانند شومینه یا منظره ای که از اتاق دیده شود ، به این نکته توجه داشته باشید که طراحی دکوراسیون را از اطراف آن نقطه کانونی شروع کنید. به عنوان مثال اگر فضای بیرون به خوبی از اتاق مشخص می باشد ، چیدمان صندلی ها را طوری انجام دهید که هر فردی در اتاق قرار می گیرد به آن منظره اشراف کامل داشته باشد.
1-2) برخی از اتاق های نشیمن به اندازه ای بزرگ می باشند که دارای قابلیت جداسازی به دو یا سه بخش هستند.اگر شما از اتاقی بزرگ بهره مند هستید و شما به مکانی باز برای بازی کودکانی نیاز دارید ، می توانید به جداسازی اتاق و ایجاد بخشی برای بازی کودکان فکر کنید. می توانید برای ایجاد مرز بین بخش های مختلف اتاق از میز یا کاناپه استفاده نمایید به گونه ای که حس بخش بندی به افراد القا گردد.

2) مکان های ورودی را خلوت نگاه دارید.

از گذاشتن وسایل خانه در نزدیکی ورودی ها خودداری کنید. میهمانان شما هنگام ورود به خانه نمی خواهند در شلوغی غرق شوند.
2-1) گیاهان ، گلدان ها و دیگر وسایل را نیز از ورودی ها دور کنید. حتما نمی خواهید میهمان شما هنگام ورود به خانه وقت زیادی صرف گذر کردن از لابلای وسایلی کند که در سر راهش قرار گرفته است. خلوت نگاه داشتن محوطه ورودی به میهمانان حس بهتری القا خواهد کرد.
تغییر در طراحی دکوراسیون خانه می تواند فضای آن را به کل دگرگون سازد به این شرط که به نکاتی ساده و البته مهم توجه شود. در این مقاله سعی شده تا به برخی نکات در جهت بهبود دکوراسیون اتاق نشیمن اشاره و راهکارهایی ارائه گردد.
3) اطمینان حاصل نمایید که فضای کافی برای قدم زدن و راه رفتن اطراف اتاق را دارید.

وسایل خانه را طوری بچینید تا میهمان شما قادر باشد به راحتی از کنار آنها گذر کند نه به صورتی که مجبور باشد از میان وسایل حرکت کند. زمانیکه به دکوراسیون اتاق نشیمن و چیدمان می پردازید حتما این نکته را مدنظر قرار دهید.
3-1) به تمامی مسیرهایی ورودی به اتاق نشیمن توجه داشته باشید. به طورنمونه اگر یک راهرو به سمت اتاق نشیمن وارد شده است ، سعی کنید طراحی چیدمان وسایل را در جهت مخالف دیوار راهروی ورودی قرار دهید.
3-2) دو در در جهات مخالف در اتاق نشیمن می تواند راه مناسبی برای بخش بندی آن می باشد و می توانید به این واسطه اتاق را به دو بخش مجزا تقسیم کنید.
3-3) اگر راهروی زیادی با درب های متفاوت دارید می توانید مکان های مجزا با کاربردهای متفاوت در کنار اتاق نشیمن اصلی ایجاد کنید.
تغییر در طراحی دکوراسیون خانه می تواند فضای آن را به کل دگرگون سازد به این شرط که به نکاتی ساده و البته مهم توجه شود. در این مقاله سعی شده تا به برخی نکات در جهت بهبود طراحی دکوراسیون اشاره و راهکارهایی ارائه گردد.
4) طراحی خود را با توجه به فضای اتاق انجام دهید.

اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید ، سعی نکنید آن را پر از وسایل کنید طوریکه کاملا شلوغ و درهم به نظر برسد. از طرف دیگر اگر دارای اتاق نشیمن بزرگی باشید حتما بر سر اینکه چگونه این فضای بزرگ را پر کنید با خود کشمکش دارید.
4-1) ابتدا به اندازه اتاق و چگونگی استفاده بهین ازآن خوب فکر کنید. اگر فضای کوچکی دارید و نیاز مبرم به نشیمن بیشتر در این فضای کم، می توانید ترکیبی از مبلمان با صندلی های تک و دیگر کاناپه ها را در نظر بگیرید. طوری طراحی و چیدمان انجام دهید که صندلی ها این انعطاف پذیری را برای شما ایجاد کنند تا در صورتی که زمانی به نشیمن گاه بیشتری احتیاج پیدا کردید ، اختیار و آپشن استفاده از وسایل دیگر را داشته باشید.( طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیسم )
4-2) اگر فضای بیهوده بسیاری در اتاق خود دارید ، حتما این فضاهای بی استفاده را در طراحی خود قرار دهید و به طور یکپارچه نگاه کنید. یک اتاق نشیمن بزرگ که استادانه چیده شده حتما میهمان نواز تر خواهد بود. ( طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک ).

هرکاری که انجام می دهید این نکته را فراموش نکنید که توازن اتاق و وسایل چیده شده برای داشتن دکوراسیون اتاق نشیمن خوب باید حفظ شود.

منبع: http://www.wikihow.com/Design-a-Living-Room

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up