قیمت-نقاشی-ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان – هزینه رنگ آمیزی ساختمان

تزیینات داخلی, طراحی داخلی
4.8/5 - (185 امتیاز)

تعیین قیمت نقاشی ساختمان – هزینه رنگ آمیزی ساختمان

لیست قیمت نقاشی ساختمان

برای تعیین قیمت نقاشی ساختمان فاکتورهای زیادی منجمله قیمت اتحادیه را با در نظر گرفت تا یک برآورد دقیقی از قیمت کلی کار نقاشی ساختمان را به کارفرما ارائه داد.

معمولا هزینه نقاشی ساختمان را به دو بخش اجرت نقاشی ساختمان و هزینه مواد مصرفی تقسیم می کنند. که در این مطلب به تفصیل در مورد هر کدام شرح می دهیم.

عوامل موثر بر قیمت نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان شامل خدماتی مثل آماده سازی، بتونه کاری و زیرسازی و رنگ زنی دیوارها، سقف و در و پنجره می شود، که در خانه ها، شرکت ها و یا فضاهای تجاری مورد استفاده قرارمی گیرد.

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارند همه کارها را به دست متخصص آن کار بسپارند یا حالا بعد از اینکه چند باری خودتان نقاشی ساختمان را انجام داده اید می خواهید یک دست رنگ درست و حسابی به خانه بزنید باید پیش از هر کاری بدانید که عوامل گوناگونی وجود دارند که بر هزینه نقاشی ساختمان تاثیر می‌گذارند.

۱. متراژ فضا بر حسب مترمربع :

مساحت دیوارها و سقف به مترمربع عاملی است که بیشترین تاثیر را بر هزینه نقاشی ساختمان می گذارد.

این معیار میزان رنگ مصرفی برای رنگ آمیزی را تعیین می کنند و طبیعی است که بیشترین هزینه در چنین خدماتی صرف مواد اولیه می شود.

البته زمان بیشتری صرف نقاشی ساختمان می شود وقتی فضا بزرگتر باشد اما باز هم هزینه رنگ بالاتر از نیروی انسانی است.

۲. تعداد اتاق ها :

معمولا افزایش تعداد اتاق ها کار نقاشی ساختمان را طولانی تر می کند چرا که رنگ کردن یک فضای یک پارچه و یک تکه آسان تر است و با صرف انرژی کمتری انجام می شود.

البته وقتی کار بصورت کامل به یک نقاش ساختمان واگذارمی‌گردد این مورد بطور کلی بر روی سایر بخش‌ها محاسبه و برآورد می‌گردد.

۳. شیوه قیمت دهی :

برای بیشتر بخش های ساختمان، خدمت دهندگان هزینه را بر اساس متراژ مترمربع می سنجند. ارتفاع سقف هم عامل تاثیرگذاری بر قیمت گذاری است. در اینجا یک مدل قیمت گذاری نقاشی ساختمان را با هم مرورمی کنیم:

قیمت نقاشی ساختمان
قیمت نقاشی ساختمان

نحوه محاسبه هزینه نقاشی ساختمان :

قیمت نقاشی ساختمان بصورت چکی :

یکی از متعارف ترین روش قیمت گذاری پروژه های نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان می باشد.

در این روش پیمانکار و یا همان نقاش ساختمان بعد از بازدید از پروژه و تخمین مقدار متریال و نیروی کار مورد نیاز یک قیمت بصورت کلی ارائه می دهد.

قیمت نقاشی ساختمان بر حسب متراژ

روش دیگر برای قیمت گذاری پروژه ها ، قیمت بر حسب هر متر مربع کار نقاشی می باشد.

در این روش معمولا دو نوع قیمت به کارفرما پیشنهاد می گردد:

  • قیمت نقاشی ساختمان با مصالح و متریال
  • قیمت نقاشی ساختمان بدون مصالح

برای بدست آوردن متراژ کار نقاشی ساختمان بایستی متراژ زیر بنا خانه را در عدد 3 ضرب کنید. مثلا یک خانه 60 متری، 180 مترمربع سطح قابل رنگ آمیزی دارد.

مساحت سقف هم که با مساحت خانه برابر است. یعنی در نهایت چیزی معادل 240 مترمربع. در اغلب موارد یا در واقع در یک حالت استاندارد، دیوارها، سقف آشپزخانه، دستشویی و حمام، رنگ روغنی درجه یک و سقف جاهای دیگر رنگ پلاستیک درجه یک می خورند.

در نتیجه اگر هزینه متوسط که میانگین رنگ روغن و پلاستیک برای دیوار و سقف است را مترمربعی 12000 تومان در نظربگیریم، نقاشی کامل یک خانه 60 متری چیزی معادل 2800000 تومان تمام می شود.

البته اگر می خواهید دقیقا بدانید که با توجه به همه شرایط ویژه کار نقاشی شما چقدر باید هزینه کنید بهتر است در اینجا و بعد از پاسخ دادن به چند سوال ثبت سفارش کنید و به یک نقاش خبره وصل شوید تا شما را در جریان تمام جزئیات کار قراردهد.

۴. مقدار رنگ

رنگ های با کیفیت یا برندهای مطرح تر قیمت بالاتری داشته و طبیعتا تاثیر مستقیم بر هزینه کلی کار نقاشی ساختمان دارند. معمولا برای اتاق ها یک سطل کامل رنگ و برای فضاهای کوچکتر مثل سرویس بهداشتی و حمام کمتر از این مقدار مصرف می‌شود.

۵. بافت دیوار

دیوارهای کارشده و غیر گچی که یا بافت دار هستند و یا با مصالحی مثل آجرهای تزئینی فضاهای داخلی طراحی شده اند مقدار بیشتری رنگ مصرف می کنند و در نتیجه در هزینه نهایی نقاشی ساختمان تاثیر دارند.

و یا اینکه در بعضی مواقع رنگ آمیزی روی سطوح سیمان و متریال های مشابه صورت می گیرد که در میزان استفاده رنگ ممکن است متفاوت باشد.

۶. کارهای جزئی و ظریف کاری :

بخش های کارشده سقف و دیوارها مثل گچ بری و سقف کاذب که نیاز به کار بیشتر و گاهی اوقات متریال متفاوت دارند، باعث تغییر هزینه نقاشی ساختمان می شوند.

همچنین رنگکاری آرک ها یا چهارچوب در و پنجره به دلیل نیاز داشتن به زیرسازی اولیه و بتونه کاری و کار بیشتر از عوامل موثر دیگر بر هزینه کل نقاشی ساختمان هستند.

۷. کارهای تعمیراتی و اصلاحی :

برخی از فضاها که در دو سر طیف قدیمی و جدید قراردارند، زیرسازی و بسترسازی مناسب را هم به کارهای نقاش اضافه می کنند.

مثلا ساختمانی که تازه نازک کاری شده و دیوارهای گچی دارند و تا بحال رنگ نخورده اند در یک پروسه زمان بر و با دقت مورد بتونه کاری و سمباده کاری قرارمی گیرند.

فضاهای قدیمی تر و یا جاهایی که از آخرین نقاشی شان سالها می گذرد هم زیرسازی نیاز دارند و در نتیجه هزینه ی دیگری به کار نقاشی ساختمان اضافه می کنند.

در بعضی از پروژه های نقاشی ساختمان ، کار به دلیل نم و رطوبت بوجود آمده در دیوارها یا سقف و پس از کار عایق بندی انجام می‌شود.

اگر چه که این دو خدمت توسط دو تخصص مختلف انجام می‌شوند، نیاز به زیرسازی اساسی بر روی دیوارهای تازه بازسازی شده باعث افزایش هزینه کلی کار خواهدبود.

۸. ایاب و ذهاب :

طبیعی است که در حالتیکه ساختمان خالی نیست و یا مکانی برای اسکان نیروهای نقاشی ساختمان وجودندارد هزینه ایاب و ذهاب هم به کل هزینه پروژه اضافه خواهدشد.

البته در اغلب مواقع این هزینه بطور کلی و در ابتدای کار بر روی هزینه کامل نقاشی محاسبه‌شده و به مشتری اعلام‌می‌شود.

۹. پیشنهاد آماده سازی برای کاهش قیمت رنگ آمیزی ساختمان :

با انجام برخی کارهای ساده که اغلب از جنس آماده سازی و مقدمه چینی برای نقاشی ساختمان هستند می توانید در هزینه رنگ آمیزی ساختمان صرفه جویی کنید. مثلا بازکردن کلید و پریزها و یا پوشاندن آنها می تواند زمان زیادی از کار نقاش را کم کند و طبعا از ساعات و هزینه مورد نیاز کار کاسته می شود.

دسته دیگری از کارهای آماده سازی به شما کمک می کنند که پس از انجام نقاشی ساختمان و پایان کار هم هزینه کمتری چه از نظر مالی و چه از نظر وقت و انرژی برای نظافت و تمیزکاری بپردازید.

مثلا اینکه بخش های را که نمی خواهید نقاشی شوند با نایلون چسب دار بپوشانید یا اینکه روی وسایل و یا کف خانه را با پوشش های پارچه ای، پلاستیکی یا حتی روزنامه باطله از شر قطرات رنگ در امان نگه دارید.

10 . تکنیک های جدید نقاشی ساختمان :

روش های جدیدی در رنگ آمیزی ساختمان هستند که خارج از عرف هستند و برای آن انجام آن هزینه های مازادی در قرارداد لحاظ می گردد.

منجمله این کارها : پتینه کاری ، موتیف ، ورق طلا ، نقاشی و طراحی سقفی

اتحادیه نقاشی ساختمان

مانند اکثریت حرفه های دیگر نقاشی ساختمان نیز شامل اتحادیه نقاشی می باشد که یکی از عمده وظایف این اتحادیه تعیین قیمت سالانه نقاشی می باشد.

همه تکنیک های مرتبط با رنگ آمیزی نظیر نقاشی ساختمان با رنگ روغنی ، نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک و … و همچنین نقاشی روی دیوار و سقف ، نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان، رنگ آمیزی روی سطوح چوب ( رنگکاری ) ، رنگ آمیزی درب و پنجره در حیطه کاری اتحادیه نقاشی ساختمان محسوب می گردد.

همچنین با توجه به اینکه حرفه پتینه کاری ساختمان در حال حاضر مرکزی به عنوان اتحادیه پتینه کاران ندارد، این شغل نیز در زیر گروه اتحادیه نقاشی ساختمان می باشد.

قیمت اتحادیه نقاشی ساختمان – قیمت مصوب نقاشی ساختمان

همانطور که عنوان شد یکی از عمده وظایف اتحادیه نقاشی ساختمان تعیین قیمت مصوب نقاشی ساختمان در سال های مختلف می باشد.

نرخ اتحادیه نقاشی ساختمان در سال با در نظر گرفتن تورم سالانه در افزایش قیمت متریال مورد نیاز و همچنین افزایش سطح دستمزد ها تعیین می گردد.

نکته قابل توجه اینکه هر شهر برای خود اتحادیه ای دارد و قیمت اتحادیه ممکن است با هم متفاوت تعیین گردد.

متوسط قیمت نقاشی ساختمان

معمولا برای ارائه قیمت نقاشی ساختمان به دو صورت قیمت دهی صورت می گیرد. قیمت بصورت چکی و کلی – قیمت بر حسب مترمربع

قیمت نقاشی ساختمان بصورت چکی :

در این حالت قیمت دهی ، استادکار و پیمانکار نقاش بعد از بازدید از پروژه و همچنین دریافت اطلاعات مرتبط به پروژه ( تنوع رنگ، سطوحی که باید رنگ شود و سطح کیفی مورد نظر ) و با توجه به تجربه کاری خود نسبت به اینکه این پروژه چقدر هزینه متریال و چقدر هزینه اجرایی دارد ، یک قیمت کلی که در بین نقاشان ساختمان به ارائه قیمت نقاشی ساختمان بصورت چکی رواج دارد، به کارفرما ارائه می نماید.

مزیتی که این نوع قیمت گذاری دارد این است :

  1. که در صورت توافق نیاز به اندازه گیری و متر کردن پروژه نیست.
  2. با توجه به اینکه متر کردن قسمت هایی مثل پنجره ها، چهارچوب ها و … معمولا از قواعد خاصی پیروی می کند برای کارفرمایان کار راحتی نخواهد بود.
  3. از ابتدای پروژه هزینه برآوردی کار رنگ آمیزی مشخص می باشد که این موضوع هم برای پیمانکار و هم کارفرما می تواند قابل اهمیت است.

اما معایب قیمت گذاری بصورت چکی :

در صورتیکه استاد نقاش تجارب لازم در برآرود هزینه و ارائه قیمت را نداشته باشد ممکن است قیمت های نا متعارف ( خیلی کم و یا خیلی زیاد ) ارائه دهد که در هر دو صورت مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

قیمت نقاشی ساختمان بر حسب متراژ کار:

در ارائه قیمت بر حسب متراژ کار ، قیمت هایی بصورت توافقی برای خدمات نقاشی ساختمان ملاک عمل خواهد بود ک مثلا قیمت هر مترمربع نقاشی ساختمان با رنگ روغنی مقدار A ریال و با قیمت رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک برای هر مربع B ریال تعیین می گردد.

در پایان متراژ کار های انجام شده به قیمت تعیین شده ضرب و مبلغ کلی هزینه بدست خواهد آمد.

هر ساله اتحادیه نقاشان ساختمان قیمتی را به عنوان نرخ اتحادیه نقاشی ساختمان تعیین میکند و معیار قیمت دهی نقاش ها برای تعیین قیمت رنگ آمیزی ساختمان قرار میگیرد ولی معمولا این قیمت ها برای یک کار متعارف تعیین می شوند و قیمت نقاشی درجه یک می تواند با توجه به کیفیت کار متفاوت باشد.

توجه داشته باشید خدمات نقاشی ساختمان با بهترین کیفیت و بصورت کاملا تضمینی و مناسب برای کارهای تزییناتی بعدی مانند اجرای نقاشی فرشته و مینیاتور و پتینه کاری اجرا می گردد.

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1403

خدمات نقاشی ساختمان و یا رنگ آمیزی ساختمان همانند سایر آیتم های نوسازی و بازسازی ساختمان هر ساله تحث تاثیر وضعیت اقتصادی و تورم جامعه می باشد

نقاشی ساختمان مشتمل بر هزینه تهیه متریال و اجرت اجرا می باشد که هر دو آیتم سالانه و گاها ماهانه با افزایش قیمت مواجه می شود.

افزایش قیمت خدمات رنگ آمیزی خانه معمولا در ابتدای هر سال توسط نهاد های مرتبط که همان اتحادیه نقاشان ساختمان در تهران و یا سایر شهرستانها تعیین می گردد و تحت عنوان نرخ مصوب یا نرخ اتحادیه نقاشی ساختمان ارائه می گردد.

بنابرای انتظار می رود در سال 1403 نیز با فزایش قیمت خدمات نقاشی ساختمان مواجه باشیم.

هزینه نقاشی ساختمان در سال 1403 توسط گروه یاشیل تا اطلاع ثانوی به شرح تعیین می گردد.

نوع رنگحداقل قیمت ( مترمربع )حداکثر قیمت ( مترمربع )
رنگ روغنی90هزار تومان150 هزار تومان
رنگ پلاستیک70 هزار تومان90 هزار تومان
رنگ اکرولیک80 هزار تومان110 هزار تومان
مولتی کالر100 هزار تومان150 هزار تومان
بلکا70 هزار تومان90 هزار تومان
کنیتکس120 هزار تومان180 هزار تومان
پتینه کاری400 هزار تومانبا توجه به تنوع تکنیک ها متفاوت است
لیست قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402
قیمت نقاشی ساختمان در سال 1403
قیمت-نقاشی-ساختمان-1403
قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402
قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402

برای برآورد هزینه و قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402 بایستی متغیر های موثر بر قیمت را لحاظ نماییم.

با توجه به تورم افسار گسیخته سال 1401 و در ادامه آن تورم در سال 1402 ، افزایش قیمت کارهای تولیدی و خدماتی نیز دور از انتظار نیست.

بنابراین قیمت نقاشی در سال 1402 نیز یک افزایش چشمگیری را تجربه می کند.

توجه به این نکته خیلی حائز اهمیت است که با توجه به افزایش قیمت این حرفه و عدم توان مالی خیلی از افراد برای رنگ آمیزی خانه یا محل کار ، کار های با درجه کیفی پایین تر به شدت رواج پیدا کرده است که ممکن است هم از متریال با کیفیت پایین استفاده شود و هم خیلی از ظریف کاری های این حرفه نادیده گرفته شود.

بنابراین بایستی کیفیت را قربانی قیمت پایین نکنیم که مجبور به هزینه مجدد شویم.

همچنین بخوانید : نقاشی ساختمان در تهران و شهرستان

اتحادیه نقاشی ساختمان در هر شهر یک قیمت مصوب برای را تعیین می کند که غالبا ملاک قیمت گذاری نمی باشد ولی برای دعوی های حقوقی می توان به آن استناد کرد.

نقاشی ساختمان یکی از خدمات ما در گروه یاشیل می باشد که سعی داریم با بهترین کیفیت و ضمانت اجرایی به مشتریان خود ارائه دهیم.

در زیر لیست قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402 را می توانید مشاهده کنید.

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402
نوع رنگحداقل قیمت ( مترمربع )حداکثر قیمت ( مترمربع )
رنگ روغنی70 هزار تومان120 هزار تومان
رنگ پلاستیک60 هزار تومان80 هزار تومان
رنگ اکرولیک70 هزار تومان100 هزار تومان
مولتی کالر80 هزار تومان120 هزار تومان
بلکا60 هزار تومان90 هزار تومان
کنیتکس90 هزار تومان150 هزار تومان
پتینه کاری300 هزار تومانبا توجه به تنوع تکنیک ها تماس بگیرید
لیست قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1401

ما در گروه یاشیل این افتخار را داریم که با بهره مندی اساتید مجرب نقاشی ساختمان بهترین کیفیت اجرایی و همراه با ضمانت را به مشتریان خود ارائه دهیم.

در جدول زیر می توانید لیست قیمت نقاشی ساختمان در سال 1401 گروه یاشیل را مشاهده نمایید.

نوع رنگحداقل قیمت ( مترمربع )حداکثر قیمت ( مترمربع )
رنگ روغنی50 هزار تومان90 هزار تومان
رنگ پلاستیک40 هزار تومان60 هزار تومان
رنگ اکرولیک50 هزار تومان70 هزار تومان
مولتی کالر50 هزار تومان80 هزار تومان
بلکا40 هزار تومان60 هزار تومان
کنیتکس60 هزار تومان100 هزار تومان
پتینه کاری150 هزار تومان800 هزار تومان
لیست قیمت نقاشی ساختمان در سال 1401

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1399

متوسط قیمت نقاشی ساختمان در سال 99 که توسط کارگروه یاشیل قابل ارائه می باشد به شرح جدول ذیل تعیین می گردد.

توجه فرمائید که همه خدمات یاشیل با تضمین کیفیت اجرایی و متریال استفاده شده می باشد.

قیمت نقاشی ساختمان
قیمت نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان در سال 1398

در پایان مجددا یادآوری می کینم با توجه به اینکه قیمت بطور مداوم و برحسب شرایط تورم و اقتصاد جامعه در حال نوسان می باشد، توصیه می کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق خدمات گروه یاشیل حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اینستاگرام یاشیل

برای دیدن نمونه کار های بیشتر به پیج اینستاگرام یاشیل سر بزنید

6 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.