رنگ آمیزی ابزارهای گچبری شده

نقاشی و رنگ آمیزی ابزارهای گچبری شده

تزیینات داخلی, طراحی داخلی
5/5 - (1 امتیاز)

نقاشی و رنگ آمیزی ابزارهای گچبری شده

یکی از آیتم های که در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت دارد نقاشی و رنگ آمیزی ابزارهای گچبری شده سقف سالن، اتاق خوابها و لابی های ساختمان می باشد که اگر با ظرافت و هنر خاصی طراحی و اجرا گردد یکی از معیارهایی خواهد بود که جلوه خاصی به طراحی داخلی ما خواهد داد.

استفاده از هنر گچبری و زیبا سازی ابزارهای سقف و یا طراحی قاب هایی روی دیوار در طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک بسیار پر کاربرد است که با توجه به تکنیک هایی که برای نقاشی و رنگ آمیزی ابزارهای گچبری شده به تازگی وارد عرضه هنرهای ساختمانی شده است خیلی مورد پسند واقع شده است.

از تکنیک های پرکاربرد و در عین حال بسیار شیک در راستای نقاشی و رنگ آمیزی ابزارهای گچبری شده استفاده از تکنیک ورق طلا، پتینه کاری و کهنه کاری می باشد.

اما آنچه که مسلم است هنر ترکیب رنگ و استفاده بهینه از طیف های رنگی در کنار یکدیگر می باشد به گونه ای که اولا در دراز مدت باعث دلزدگی نشود و ثانیا متناسب با چیدمان و دکوراسیون داخلی محل باشد.

برای انتخاب مناسب ترین رنگ برای نقاشی و رنگ آمیزی گچبری های صورت گرفته شناخت طیف های رنگی و دانستن تاثیری که هر یک از رنگ ها دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا رنگ هایی مثل آبی روشن رنگی سرد و باعث آرامش و در مقابل

رنگ قرمز باعث شوق و شور می شود، در قسمت هایی که نیاز داریم باعث جلب توجه کنیم از رنگ هایی مثل بنفش و طلایی استفاده می کنیم، برای قسمت هایی که مدام در دید عموم می باشد از رنگ های ملایم و بدون زرق و برق استفاده می کنیم و …

همچنین برای انتخاب رنگ باید اندازه سالن، اتاق و یا جایی که رنگ آمیزی می گردد باید در نظر گرفته شود، بطور مثال اگر خانه ای که می خواهیم رنگ کنیم کوچک و زیربنای کمی داشته باشد بهتر است برای نقاشی و رنگ آمیزی گچبری های سقف و دیوار از رنگ های بسیار روشن استفاده کنیم زیرا که رنگ های تیره باعث خواهد شد محیط هرچه بیشتر کوچکتر به نظر بیاید.

موارد زیادی در زمینه تزیینات داخلی وجود دارد که آگاهی از آنها می تواند برای انتخاب بهترین دکوراسیون به ما کمک کند.

 

 

 

 

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.