نمای سیمانی

آشنایی با مزایا و معایب نمای سیمانی

معماری و طراحی نما
5/5 - (1 امتیاز)

نمای سیمانی و مزایا و معایب آن

یکی از متریال هایی که برای طراحی و اجرای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد سیمان می باشد. برای آشنایی با مزایا و معایب نماهایی که با  سیمان طراحی شده اند در مقایسه با انواع متریال های مختلف که برای طراحی نمای ساختمان مورد استفاده سعی شده در این مطلب مختصری آورده شود.

مزایای نمای سیمانی:

  • یکی از معیار هایی که بایستی برای انتخاب نوع نمای ساختمان به آن توجه داشت، این است که نمای ساختمان معرف خود ساختمان می باشد مثلا اگر نمای ساختمان به سبک نمای کلاسیک طراحی شده باشد، انتظار می رود در طراحی دکوراسیون داخلی نیز از این الگو استفاده شده باشد.
  • اما بهترین گزینه برای نماهایی که به سبک کلاسیک طراحی می شود نمای سیمانی می باشد زیرا که با استفاده از مصالح سیمان می توان تمام ابزار ها و نقش و نگارهایی که برای الگوی نمای کلاسیک نیاز است انجام داد. طراحی سر ستون ها طرح دار و مجسمه هایی که گاهی اوقات برای زیبای نمای کلاسیک استفاده می شود از مزایای استفاده از نمای سیمانی می باشد.
  • یکی دیگر از شاخص های تاثیر گذار برای انتخاب نمای ساختمان هزینه اجرای آن می باشد. شاید بتوان گفت از بین انواع نمای مختلف ( نمای سیمانی , نمای آجری , نمای سنگی , نمای کامپوزیت , نمای بایرامیکس , نمای ترمو وود و … ) کم هزینه ترین نما، نمای سیمانی می باشد.
  • یکی دیگر از مزایای نمای سیمانی امنیت و مقاومت بالای آن در مقایسه با نماهای سنگی, چوبی, کامپوزیت و غیره می باشد و در مقابل تغییرات شرایط جوی ماندگاری مناسبی دارد.
  • با انتخاب این نوع نما می توان سطح ساف و پیوسته ای داشت و این شاخصه می تواند در مقایسه با متریال های دیگر که معمولا از گرد همایی قسمت های شکل میگیرد، یک مزیت محسوب شود.

معایب نمای سیمانی:

  • استفاده از سیمان وزن ساختمان را تا حدود زیادی بالا می برد در نتیجه آن افزایش بار مرده ساختمان را خواهیم داشت.
  • نمای سیمانی خاصیت عایق حرارتی و رطوبتی خوبی نمی باشد و در مناطق مرطوب بصورت اسفنج عمل کرده و رطوبت را جذب می کند و ممکن است با نم دادن به سطح داخلی ساختمان شود.
  • از عیوب دیگر سیمان نداشتن خاصیت آنتی استاتیک آن است . در مقایسه با نماهای جدید که معمولا خاصیت آنتی استاتیک دارند ( بدین معنی که ذرات گرد و غبار جذب نمی کنند و گاها خاصیت خود تمیز کنندگی دارند )، سیمان این مزیت را نداشته و ذرات گرد و غبار و آلودگی ناشی از گازهای موجود در هوا در سطح آن نشست کرده و بعد از مدتی رنگ آن تیره خواهد شد.
  • تنوع رنگی این نوع نما بالا نمی باشد و گاها برای داشتن رنگ متناسب با سلیقه بایستی از پوشش های رنگی استفاده کرد.

نمای سیمانی

نمای سیمانی

نمای سیمانی

نمای سیمانی

نمای سیمانی

نمای سیمانی

نمای سیمانی

نمای سیمانی

نمای سیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up